180 l å trenger litt hjelp med ideer på fisk.

Inaktiv bruker
Hei å hå.
Jeg har et 180l sandbunn biltema sand å no røter å huler planter osv. jeg vill ha noen kule maller/rovfisk som går greit overens.
Jeg ser etter noen som blir 5-20cm
Har allerede en øreål to algespisere og 2 små banjo maller.

Jeg har spurt noen dyrebutikker men de henviser meg hit hele tia.
Han ene hadde masse ideer når jeg var å kjøpte øreålen får 2 uker sia
Men glemte jo hva alle fiskene het så sendte Mail, fikk svar se fiskelistene
Våre å se på akvaforum. Begynner å bli lei.

Setter stor pris på masse ideer osv.
Nå kan jo øreål opp til 90cm og blir nok for lite til akvariumet ditt etterhvert og syns vel at du har nok bunnfisker med tanke på at du bare har ett 180l så jeg ville nok ha valgt noen fisker som holder seg i topp/midt siktet av karet og som passer med vannverdiene samt str på akvariumet.
Inaktiv bruker
Nå blir jo ikke øreålen 90 cm det har vell de fleste skrevet på dette forume. Noen sier 35-40' men takk får svaret
Skrev ikke at den ble det, men opp til
Det finnes enormt mange fine fisker som holder seg midten og opp som sikkert passer til fiskene du har også.
Ordentlig rovfisker krever vel enormt stor plass, men du kan jo evt søke på det her på forumet og andre forum og se hva som passer til det du har.
Inaktiv bruker
Ja driver på men er liksom ikke nokk om forskjellige ting på en måte. Ja rovfisk trenger litt stor plass men skal egentlig frem til noe i den duren vis du skjønner. Skal vell opp i liter ettervært men starter litt smått å lysten står mest på maller osv fascinerende skapninger
Eg har holdt øreåler i mange år, og det er fortsatt min absolutte favorittfisk

Dessverre måtte eg selge dem, da eg på den tiden kun hadde en 350-liter. Mine fisker var vel på den tiden cirka 35 cm, og mitt kar var ikke stort nok for dem. Slikt ser man rimelig kjapt.

Du kan dessverre overhodet ikke holde øreål i en 180-liter! At du planlegger å oppgradere karstørrelsen er kult nok, men det er dessverre mange fisker som har ventet forgjeves på slike utsikter.

Mitt råd er å selge fiskene før du ender opp som en du ikke vil sammenligne deg med...
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap