Salt tabletter

Hva gjør salt tablettene ? Har en pose her, skal putte en per 100L vann en gang i uka.
Inaktiv bruker
De tilfører salt til vannet, og det har ikke noe der å gjøre hvis du ikke har et brakkvannsakvarium. Hvorfor skal du tilsette en tablett pr 100 liter vann hver uke? Vannet vil jo bli saltere og saltere hver uke.
For eksempel et akvarium på 200 liter, du tilsetter to tabletter, neste uke bytter du ut 50 (25%) liter og tilsetter to tabletter, slik fortsetter det til du har saltlake...
Er det "vanlig" salt eller noe "gh salt" e.l? Hvis det er vanlig salt er det bare å la være, det blir bare brakkvann av det, og mange fisker tåler ikke salt overhodet
ja, jeg ser det at man ikke trenger salt i karet. Jeg fikk dette av butikken som sa jeg kunne legge det i en gang i uka. Bare lurte på hva som var poenget med salt når jeg har ferskvanns akvarium.

Det står bare rent mineralsalt NaCI
NaCl er vanlig bordsalt, og det er normalt sett ikke nødvendig å tilsette i et ferskvannsakvarium, og som de over påpeker vil saltkonsentrasjonen øke etter hver uke. Noen fisker, som black molly, liker salt vann, men manger fisker tåler det ikke i det hele tatt, og det samme gjelder mange planter. Butikken så nok bare muligheten til å selge enda et produkt.
Mulig det, men butikken gav meg hele posen gratis.

Det var i forbindelse med et lite kjøp av to sverddragere og 5 platy.
Ja, gratis å gratis...
Tenker det er gratis når du kommer å handler fisk å planter da de har død pga saltet

Nei de prøver på det meste for å tjene penger
Gratis? Da var det ikke så galt, og sverddragere kan faktisk leve i brakkvann, men vanlig platy gjør ikke det så vidt som jeg vet.
Det er ikke nødvendig å tilsette salt i ferskvannskar.

Min er faring er at salt kun bør benyttes under sykdom som medisin, eller som tillegg ved bruk av medisiner. Salt kan være med på å motvirke videreutvikling av forskjellige sykdommer og parasittangrep. Det kan motvirke stress og er med på å lette osmosereguleringen hos svekket/syk fisk.
Jeg har disse selv, og mine kommer også derifra
Salt
En pr 100 liter vann ?

fikk beskjed i dyrebutikken jeg skulle ha en tablett pr 20 liter vann og ettersom vi har 350 l så skulle vi ha i 17 tabletter ????? og dette var noe alle akvarier måtte ha sa de ??

Les tråden, så ser du at salt i et ferskvannsakvarium er bare tull. Unntatt hvis :
1. Det brukes som en del av behandling av syke fisk
2. Du har fisker som trenger salt i vannet, mest aktuelt for diverse levendefødere som kommer fra områder med innsig av sjøvann (ofte brakkvannsarter).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap