Er det vanlig at guppy dør fort?

Det er mange år siden jeg selv har hatt guppy. Det er også lenge siden det har vært guppy i familiens akvarium.

Guppyene her har for det meste død veldig fort. Noen ganger har overlevd litt lengre og fått yngel som har vokst opp. Alle andre typer fisk har overlevd mye lengre.

Jeg har lyst på guppy fordi at de ser fine ut og får yngel ganske lett. Er det vanlig at de dør så fort?
Tror det ligger mange tråder inne på dette rundt om her. Men ja, de er vanlig på de som er avlet og avlet og avlet på. Men man kan helt fint få guppyer som ikke dør fort, men da må en være ille kresen og kanskje velge noen som ikke er så mye avlet på. Ergo ikke så lenge siden VF. Men de små endlers er det vist betraktelig lettere å ha med å gjøre. De er ikke så avlet ihjel så ergo lettere å få til å vokse opp. Dessverre ingen erfaring med dem.

Enig
enig i det som blir sakt her, avlet til døde på grunn av popularitet. gjør en del research og finn ut hvor du kan få tak i "god guppy" leste en artikkel for lenge siden om at man kan ha 1 kjønn en stund så introdusere det andre kjønnet. skal ikke si for mye sikkert, skal lete litt å se om jeg finner den igjen.
De fra dyrebutikken dør fort og særlig hannene, her har jeg store flotte guppyer, gamle og født hos meg
Dersom du skaffer deg yngel fra noen i nærheten av deg med omtrent samme springvann får du som oftest guppy som overlever. Selv har jeg noen som tåler oslo-vannet godt.(tilsetter litt gh+) De er også 1/3 større enn butikkguppy. Her er 2 hanner fra samme kull. Det er forskjell på butikkguppy. Noen overlever bedre enn andre. Selv prøver jeg å krysse med butikkguppy for å få inn prikker på halene og slangeskinnsmønster.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap