Eheim pro3 2075


Er Eheim pro3 2075 1250 L/T filter stort nok til en 325 l? Har egentlig mest lyst på innvendig etter skrekk historier om lekkasjer, men trenger vite om dette filteret er stort nok. Skal passe til 600 l, men etter googling kom jeg inn på et forum der noen sa det kunne være for lite??
Den passer til 325 ja. Holder opp til 600 liter akvarium

2075 pumpa har vel også et rykte på seg å begynne å lekke etter 6-12mnd bruk. Derfor jeg velgte en annen pumpe.

Så klart der er noen solskinns historier om pumpa der den har gått problemfritt i mangen år, men har sett at det er flertall av de som har opplevd at pumpa begynner å lekke etter en stund .

Søk på google.

Mvh
Om du ser muligheter, og ikke har noe imot å bruke noen "liter" (plass) på innvendig filter, så syns jeg du skal gjøre det. Utvendige er bra forsåvidt, men det er alikevel utrolig kjipt hvis ei utvendig stopper kontra ei innvendig. Om ei innvendig stopper så er det ihvertfall ikke litersvis på golvet.

Når jeg rigget ned min utvendige dro jeg ut kontakten uten å tenke på å ta ut slangene fra vannet først - og med engang pumpen stopper så vil den da forsatt dra inn vann pga tyngekraft osv, men ikke pumpe ut - og da kom vannet pumpende ut av Eheimpumpa mi, for den er jo vanntett i grunn, men ikke når trykket blir for stort.


Nå var jo dette ren dumskap fra min side, men hvis for eks strømmen hadde gått, eller jeg hadde nappet ut kontakten under tordenvær hadde det jo skjedd, kanskje uten at jeg hadde vært klar over det. grøss
Woow.
Ja, uff og huff. Vann utover gulvet må være ille. Og fisken stryker jo med hvis en ikke er hjemme.
Takk for svar begge to
Tror jeg heller mot innvendig filter, da er det å lage et selv eller kjøpe. Noen anbefalinger på innvendig filter som passer til 325 liter? Føler det ikke er så lett og finne kraftige innvendige som utvendige filter.
Nå er det faktisk slik at Eheim-filter ikke er 100% sikre mot brukerfeil. Før man stopper filteret, er det ikke verre enn å snu stoppekrana som sitter ved in/out koblingen på toppen av beholderen.
Har brukt Eheim i maaange år, og selv ikke strømstans har ført til oversvømmelse her.
Så denne kranen er på alle filtrene? Man stenger den og så kan man åpne filteret for reparasjoner og vedlikehold? Høres forsåvidt greit ut. Leser på nett at årsaken til lekkasjer er hovedsaklig at folk ikke bytter pakninger.
Skal ikke være lett. Noen Eheim skal det og være prod.feil på.
Ja, alle pro-filtrene har denne krana, så vidt jeg vet. Det vil si, det er to stopp-hendler...en på inn- og en på ut-blåset. Når du snur disse, er det bare å ta ut hele slangetilkoblingen og fjerne hele filterbeholderen med svært lite vannsøl. Enkelt når man skal gjøre vedlikehold, slipper å ta av pumpehodet mens filteret står i skapet.
Å bruke litt smøring på pakninger, og bytte pakninger når det trengs, er en forutsetning for ethvert filter.
Satte akkurat i gang en gammel 2222 fra tidlig nitti-tall. Den har stått i mange år, men med nye pakninger går den nå som en klokke og er helt lydløs.
Hehe ja, skal sies at når jeg fikk vann utover teppegolvet så var det min feil altså. Jeg tenkte overhodet ikke på at den ville suge inn vann selv om pumpa ikke pumpet ut igjen.

Jeg hadde Eheim 2073 foresten. Av den nyere typen, hvor de hadde fikset noe som var produsert feil eller noe slikt mener jeg å huske. Tror Mona O vet mer om akkurat det der hvis jeg ikke er helt på bærtur?

Eheim 2073 har en sånn "slider" som du kunne øke trykket på. Var det kanskje denne jeg skulle tatt helt ned til "off" først? Veldig smart av meg, haha. Men igjen, hvis det hadde vært strømstans eller noe så hadde lekasjen skjedd uansett.
2073 hadde problemer i begynnelsen. Det ble masse lekkasjer rundt toppen på pumpa. Dette skal være fikset nå. Ikke godt å si om det var en konstruksjonsfeil eller en produksjonsfeil.

On-off hendelen (flowcontrol) skal naturligvis settes til OFF når man stopper pumpa, ja.
Det var eldre Eheim 207X pumper det var problemer med. Jeg leste meg opp på dette for 1-1,5 år siden da jeg skulle ha nye pumper. Og problemene var da allerede løst.
Jeg kjøpte flere Eheim 207X pumper tidlig i 2012, og jeg har ikke hatt noen problemer med de...

I linken under står det litt om hvilke pumper det var problemer med.

Problemer med Eheim 207X
Aiai
Nyttig informasjon. Takk så mye meget masse alle
Eheim pro 3e
heisann, kansje noen her kan hjelpe meg. fikk tak i en ny pumpe da min gammle takket pent farvel med en lyd som best kan beskrives som en drukna katte i havsnød. kjøpte en eheim pro 3e hvor det vistnok skal gå ann å koble til med pc via en kabel duppeditt. så til spm, etter å ha tråla gjennom x anntall svada sider på nett så gir jeg opp å lete etter hvor man kan bestille en sånn.. noen her som vet det?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap