Hvordan løfte/flytte akvarie littegrann?

Trenger å komme til under akvariet for å legge en matte under det. Hvordan kan jeg komme til enklest mulig? Vil helst ikke demontere masse, plukke ut planter/sand/fisk for et såpass lite prosjekt... Er det i det hele tatt mulig å tappe ut en god del vann og løfte det uten at det går i knas? Sette det på gulvet eller et bord eller hva i mellomtiden? Igjen, så enkelt som mulig, men uten å ta ville sjanser Akvariet er 63 l.
Tapp ut så mye vann du kan, lirk akvariet over på en plate (regner med at det er helglass, er det rammekar tåler det mye mer) så kan det bæres til et sikkert sted, og lirk tilbake når liggeunderlaget er på plass. Hvis du ikke får hjelp da, så en løfter mens en smetter underlaget under. Ikke vri karet (indre hjørne høyre ytre hjørne venstre hvis du skjønner), særlig sånne ferdigsettakvarier er lite motstandsdyktige mot diagonalbehandling...
Takk for tips! Vet for å være ærlig ikke hva slags kar det er, det heter Juwel rekord. Kan få hjelp med prosessen, det går greit om mannen min bare løfter det litt opp mens jeg tar underlaget innunder altså? Bunnen gir ikke etter?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap