- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Sølvhai
Sølvhai
Hei, min mor hun har så veldig lyst på sølvhai, hun synes de er så fine og fasinerenes , men jeg er ganske nybegynner i akvarium "sporten" så jeg aner ingen ting om sølvhai, og det gjør heller ikke min mor. Så derfor lurer jeg på:
Hvor stort kar må man ha for å kan ha sølvhai ??
Hvor store kan disse sølvhaiene bli ??
Hvor mange må de være sammen??
Og kan vi ha sølvhai når vi har et kar på 520/530 l ?
Og eventuelt, hvilke fisker går de sammen med ??
Mvh Ida
Hvor stort kar må man ha for å kan ha sølvhai ??
Hvor store kan disse sølvhaiene bli ??
Hvor mange må de være sammen??
Og kan vi ha sølvhai når vi har et kar på 520/530 l ?
Og eventuelt, hvilke fisker går de sammen med ??
Mvh Ida
Postet 13.07.13 kl 22:09
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5818
Sølvhaier vil gjerne ha 720 liter. Det var stort synes jeg
ser de vil ha ph på 6,5-7,5. Det var litt lite å gå på så du må skaffe deg en god dråpe test og følge med PH. Personlig anbefaler jeg jbl sine tester
De kan bli 35 cm ser jeg, men sånne tall er maks størrelse og er som regel uaktuelt i akvarium, men regn med at de blir store. De er vel av de fiskene som vokser etter hvor stort skulderrom den har.
klipp og lim:
Svært aktiv stimfisk som dermed også er noe plasskrevende. Bør holdes i grupper på minimum 5 individer, gjerne mange flere.
Krever stor svømmeplass for god trivsel. Godt beplantet akvarium som ikke går på bekostning av svømmeplass. Sølvhaien er stort sett fredelig, men med sin aktive svømming rundt i akvariet passer den dårlig sammen med roligere arter som lett blir stresset/forstyrret. Den hopper lett og dekkglass/heldekkende topp er en fordel. Fisken er kjent for å være skvetten og hopper gjerne ut av akvariet ved vannbytte.
Det 520 karet er bra tror jeg. Du kommer veldig langt der. Om alle blir veldig store så kan dere vurdere å gi bort noen når den tiden kommer. Eller kjøpe strørre kar