Slamsuger??!!

Jeg har sett mange skrive om slamsugere til å rense akvariet med, men hva er det og hvordan fungerer den? Skal den brukes hver gang jeg bytter vann eller er det bare av og til?

Det er en slik, du bruker den til å rense bunnlaget for "grums". Det er rett å slett bare en hevert så du suger opp grumset sammen med vannet.
Hvor ofte du gjør det kommer helt an på hvor mye å hvilke typer fisk du har og hvor ofte du bytter vann. Jeg bytter vann 1-2 ganger i uka å slamsuger ca en gang i måneden. Så du må nedten bare prøve deg fram litt.
Øyvind Gyland
[URLBLOCK1] Det er en slik, du bruker den til å rense bunnlaget for "grums". Det er rett å slett bare en hevert så du suger opp grumset sammen med vannet. Hvor ofte du gjør det kommer helt an på hvor mye å hvilke typer fisk du har og hvor ofte du bytter vann. Jeg bytter vann 1-2 ganger i uka å slamsuger ca en gang i måneden. Så du må nedten bare prøve deg fram litt.


Men blir ikke all sanden og grusen med vannet da viss du tar den nedi bånn??
Hvis du har sand så kan det følge med litt opp, men ikke grus, den blir for tung. Så hvis du har sand så bare vær litt ekstra forsiktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap