Må man velge mellom fisk og reker?

Hei!
Vi har lyst til å ha reker i akvariet vårt sammen med fiskene. Og nå lurer vi på: Må vi da ha færre fisk i akvariet enn vi ellers kunne hatt? Nå har vi 9 (små og fredelige) fisker i et akvarium på 55l, og hadde tenkt oss en håndfull til. Blir dette for mye dersom vi i tillegg har en liten gjeng reker?
Hva slags fisk er det dere har?
Vi har 3 Guppy og 6 Corydoras
Okei, cordoras og reker skal visstnok gå helt eksemplarisk sammen. Guppy spiser gjerne reker om de får sjangsen så det kan godt hende gleden blir kortvarig. Men har man masse gjemmesteder/tett med planter så er det mang esom har reker og guppy sammen.
Kirsebærreker har liten bioload. Men hva slags (dvs. hvor store) corydoras dreier det seg om?
Corydoras er uansett str. ideellle samboere til reker .
Guppyer går bra med voksne reker ,men små reker må du regne med blir spist.
Sølvi Gullaksen
Corydoras er uansett str. ideellle samboere til reker . Guppyer går bra med voksne reker ,men små reker må du regne med blir spist.


Størrelsen på corydorasene er relevante for spørsmålet om det går bra med flere fisker OG reker i tanken.
Jo selvfølgelig på den måten, tenkte ikke i de baner
Takk for svar!
Jeg hadde ikke tenkt på at små reker kunne bli spist, men det går bra med reker av en viss størrelse altså? Det er snakk om pandapansermaller, og de skal vel ifølge det jeg har lest meg til bli inntil 5 cm. Det jeg opprinnelig lurte på var begrensninger på antall/bioload ja.
scooby-doo
Takk for svar! Jeg hadde ikke tenkt på at små reker kunne bli spist, men det går bra med reker av en viss størrelse altså? Det er snakk om pandapansermaller, og de skal vel ifølge det jeg har lest meg til bli inntil 5 cm. Det jeg opprinnelig lurte på var begrensninger på antall/bioload ja.

Da tror jeg ikke du bør sette inn mer fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap