Hjelp ??????

Vi ha kjøpt fisker i dag. Og vi kjøpte en oppnedsvømmer og vi har ein fra før. Og dæm krangle, eller det ser ut som dæm krangle. Men vi lure på om den nye e ein hann og den gamle e ein hunn, for den vi har fra før e noe større en den nye. og dæm på dyrebutikken sa at dæm e så fredlig at det går bra. Men den gamle har lakt sæ bak ein plante og den nye kjæm bort te den og lægg sæ attmed den og sån. Vi ska fårrå på dyrebutikken og kjøp ein ny rot i mårrå. Men e det mulig at denne arten får yngel i akvarium ??. Og vil dette roe seg ?? Må vi kvitte oss med en av dæm ?? Vi selg den nye om det bli nødvendig, bli veldig glad for tips ??
De er av denne rasen: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=12355
Hvis du ikke ser biting eller at den ene trakaserer den andre over lengre tid så ville jeg sett litt tiden an siden den ene er ny og de er kanskje bare interessert i hverandre.

Har dere gjemmeplasser de kan bruke om føler for det?
Takk
Nja, vi har rota som dæm bruke å gjøm sæ bak, men æ tror ikke dæm slepp inn non anner plassa nei. Men i mårrå ska vi ned te dyrebutikken i mårrå å kjøp nå greier, nån røtter og sånt. Men den som vi har kjøpt va ilag med ein annan i samme rase også i det akvariumet de va i. Of han i butikken sa at han villa vær veldig nysjerrring. Men æ veit ikke helt ka du tenke som biting, men dæm nappe bittelitt på veran. Men dæm har roa sæ no. Men den vi hadd fra før ligg foran skipet bare ??. Men e det i det hele tatt mulig at dæm får yngel i lag om dæm e forskjellige skjønn ?? Den nye e under rota og den gamle e foran skipet !! Men det største sugefisken vårres , den med pigga sett han litt på plass no. Han krangla litt med han å sjø. Og den største forsvare vennen sin
No har dæm slutta, dæm har tatt vær sin side av rota, så no håpe æ dæm blir venna. Den nye e vel vant te ett hardt miljø, dær han må vær tøff for å lev over. Han va attmed to DIGRE sugefiska på oppte 1 m lang, og svære chikhlida. Sebra chikhlide, papergøye fisk, og nån anner svære fiska + ein te oppnedsvømmer da. I tilleg had han ein tøff fur heim. Vi kjørt fra Tronheim te Levanger og ca i Sjørdaln begynnt posen der han va å lekk litt vann. Men det gikk heldigvis bra. Æ va livredd for at det ikke gikk bra !!
Er det en hann og en hunn så kan de yngle. Noen er lette å "få i lek" så det heter mens andre er vanskeligere. Hvordan det er med disse vet jeg ikke. Jeg leser at de liker lite lys, mange gjemmeplasser og huler. Gir du dem det så kan det hende.
Ja
Ja, de `krangler` på en veldig rar måte. Og den vi har fra før er litt større og runnere. Men hvet du noen andre måter å skille kjønn på ?? Skulle gjerne vist kjønne sjø. For om det eks er to hanner, og de ikke går ilag så har vi noen som sikkert vil ha den ene, de har 1000 l kar. Det var de vi solgte haimallene til. Men jeg skal forske litt på det der med kjønn, og æ har ett mål å finn ut det. Æ e sånn at æ klare ikke at dyran ikke har det godt !!! Så det æ egentlig lure på no e:
Finns det måter så vi vet eksakt kordan kjønn det e, vet du om ??
Og spiser de barna sine ?? Eller passer de på de som chikhlidene gjør ??

PS: Første bilde den nye, som æ karnskje tror e hann og siste/nederste e den gamleste som æ karnskje tror e hunn.

Og virkelig tusen hjertlig takk for all hjelpa
Her er noen bilder av de:)
1,Begge to
2.Den nye, eventuelt hannen
3.Den gamle. eventuelt hunnen

Vis det er noen som klarer og se ossen kjønn disse er, eller tror blir jeg veldig glad om dere sier i fra. Æ e veldig nysgjerrig og interrisert no. Og lure på om vi må selg den ene eller om det rett å slett bare va at dæm `yngle` vis dåkk skjønne .
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap