Algeproblem?

Hei.
Har nettopp startet opp en nanoakvarium med noen reker i. I dag merket jeg se går noen "tråder" mellom plantene ser nesten ut som spindelvev. Regner vel med det er en form for alge men har ikke klart å finne noe som ligner direkte. Se bilde. Noen ideer om hva det kan være eventuelt hvordan bli kvitt det? Setter pris på tilbakemelding.
De har jeg ikke hatt, men personlig har jeg med suksess brukt Happy-Life Algemiddel. Mens andre igjen har opplevd fiskedød etter bruk av det produktet......

http://akvaforum.no/text.cfm?path=1798,1840

Her er en link som kanskje er nyttig.

Har ikke lang erfaring som akvarist enda men etter en vår med mye sol så har jeg lært meg å ha en god posjon algespisere i karene mine.
Takk for tips, får forske litt og prøve meg litt frem
Jeg brukte Happy-Life Algin regular, og det tok livet av ALLE sneglene mine, men ingen av fiskene. Jeg ville derfor ikke tatt sjansen på å bruke det i et akvarium med reker!
Jeg har også brukt det i akvarie med reker, men mine lever fint
Kjøpte inn noe hornblad i dag som jeg setter ned for å prøve å stjele litt av næringen til algene + har noen eplesnegler på vei. Kanskje det kan hjelpe på litt. Kanskje også prøve å redusere lysmengden litt.Teste det før jeg tar steget til kjemisk virkemidler.
Syns det ser ut som trådalger. Disse er ganske vanlige i nyoppstartede kar.
Ja ok. Pleier de forsvinne etterhvert eller er det noen spesielle tiltak som anbefales for å bli kvitt det?
Jeg hadde dem under oppstarten av det siste karet jeg satte opp og brukte Happy-Life Algin i 3 uker. Etter en nøye manuell rengjøring/fjerning var de brått helt borte, omtrent samtidig med at karet var ferdig innkjørt. Dette skjedde mellom dag 24 og dag 43 her hos meg.
Kan da melde om at algeproblemet er foreløpig vekk satt inn noen eplesnegler, de fiksa det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap