Guppy og kobber tetra.

Hei. Har 3 guppy og 6 kobber tetra. Guppyene virker redde og gjemmer seg etter jeg fikk oppi kobber tetra.. Hun i dyrebutikken sa de jekk fint ilag.. Er det bare jeg som tror de er redde? noen som her vett?

Er helt ny her.
Plussmedlem
Kobbertetra er hissige og kan drive fisk på mange ganger sin egen størrelse til vanvidd. Prøv søk-funksjonen, så får du opp mye.
Personlig vil jeg ikke ha kobbertetra med mindre jeg har stimer på 25-30stk, da har de nok med å krangle innbyrdes og lar for det meste andre fisk i fred.
En annen ting er vel at du nok ikke får noe særlig guppy-yngel til å vokse opp i det karet, de blir spist...
Okei. Skal prøve søk funksjonen. Den i dyrebutikken sa at det var diamant tetra. Men når jeg søkte på bilder fant jeg ut det må være kobber tetra. Så burde vell ikke kjøpt slike fisk. Har kun 60 litr. Er vell ikke plass til 30 kobber tetra da?
Dessverre har de i butikken ofte som mål å selge mest mulig og sier ting for å få folk til å kjøpe. Et godt redskap er å bruke søkebasen her inne på mobilen om du har sånn tlf du kan brukedet på, søke hver enkelt fisk og lese om dem før du stoler på ansatte. Når det er sagt, noen lever virkelig for å gi fiskene sine gode hjem og er dyktige i sin jobb.Så det finnes gode selgere også. Bruker du mobilen når du skal handle fisk så kan du jo også evt finne feil ved raser så du slipper å bli lurt som dette. Ville tatt meg meg kobbertetraene tilbake til butikken tror jeg. Sats heller på flere gjemmesteder for guppy yngel, flere hoer og så skal du se det tar seg opp Du kan lese om kobbertetra her. Og nei, 30 stykker ville jeg ikke hatt i en 60 liter, tenker kanskje 100 liter ville passet fint, men antagelig ikke særlig plass til annen fisk? Men der har jeg ikke erfaring, setter man evt inn 30 stk i 100 liter kan man jo se det an en stund og så se om det er rom for noe annen fisk etterhvert
tusen takk for svar og tips.. Er noen timers kjøring til dyrebutikken. Så får ikke levert de tilbake med det første..

Har guppy yngel nå. Har litt gjemmeplasser så de er ikke spist opp til nå vertfall.
Hei, jeg har en 300L med 12 kobber tetra i og Guppy plus noen reker og en flokk med Ansitrus sp og tre siamesisk algespisere å noen snegler. Dette fungerer veldig bra hær, så det du kan gjøre er å kjøpe noen tetraer til så sloss de med hverandre i steden for me guppyene. Det forekommer at en tetra er etter en guppy litt men gir seg fort. De tar ikke yngel heller, her kommer det nye yngel flere ganger i mnd, og langt de fleste lever opp.....
Tor-arne Nyborg
Hei, jeg har en 300L med 12 kobber tetra i og Guppy plus noen reker og en flokk med Ansitrus sp og tre siamesisk algespisere å noen snegler. Dette fungerer veldig bra hær, så det du kan gjøre er å kjøpe noen tetraer til så sloss de med hverandre i steden for me guppyene. Det forekommer at en tetra er etter en guppy litt men gir seg fort. De tar ikke yngel heller, her kommer det nye yngel flere ganger i mnd, og langt de fleste lever opp.....


Kanskje ikke så rart når du har 300 liter? Det karet som er nevnt over er jo 60 liter så det gjør jo ikke saken særlig gunstig. Jo større kar jo bedre sjanse så klart. Og klart, noen ganger går fisker som ikke går sammen sammen alikevel uten at det skaper trøbbel. Men vil tippe at det med str på kar også har litt å si
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap