Tåkevann

Vannet i akvariet var helt klart inntil eg satt inn ny pumpe. Pumpen passer til 100-150l og mitt akvarie er 60l. Jeg har satt ned hastigheten på pumpen for å slippe å høre den så godt. Vannet er også tilsatt en bakteriepille og aquasafe. er det noe av dette som gir tåke i vannet? Vil det forsvinne? Eller skal jeg bytte vann?

Har ingen fisk enda.
Bakteriepillen vil nok gi litt uklart vann. Aldri brukt aquasafe så jeg vet ikke om dette kan være noe av grunnen, men om det kan gi noe uklart vann bør det stå på flasken
Takk!

Det står på aquasafe at den forbedrer vannet, ingentig om tåke.. Men kan jeg ta håpe på at bakteriene finner veien til filteret istede for å lage tåke?
De ender i filteret før eller siden. Jeg la en tablett i vannet og en rett i filteret da jeg startet opp mitt, fungerte helt fint, tok 2 - 3 dager før vannet ble klart
Hvis denne tåken er små partikler som filteret ikke tar, kan du ta sånne engangskluter fra f.eks Rema1000 eller First Price og klippe ut passende størrelser, skylle de godt og legge de foran innsuget. Når de blir fulle av skit og møkk bytter du til en ny helt til vannet er krystallklart
Takk for tips!
Skal prøve det om noen dager om deg ikke blir klart av seg selv. Regner med det er bakteriene som gjør det... Da bør de jo få bli i vannet..
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap