Foring, hvor mye?

Hei har et 200l akvarium med ca 20 selskaps fisk, gir dem en liten klype mat en gang om dagen, dette blir oppspist svært fort, ser ut som fiskene søker veldig etter mat etterpå, gir jeg dem for lite?. Har også 2 små maller som jeg gir en pleco tabelet om dagen, har aldri sett dem spise av den, er dette nok?.

Frode
Ville nok ha gitt dem mat 2 ganger om dagen og en halv tablett for mallene hver kveld. Regner med at det er algespisende fisker du har?

Gi fiskene variert kosthold også. Vet ikke hvordan fisker du har så kanskje finne ut hva slags mat du kan gi dem først.
Vanlig flakfór pleier som regel ikke å inneholde nok mat syns jeg.
Selv bruker jeg flakfór som er for artene jeg har, artemia, sorte mygglarver, 2 forskjellige ciklide sticks, 3 forskjellige pellets typer til de fiskene jeg har, cyclops til fiskene mine og gir dem kjøttmat hver eneste dag.
Takker så mye for svar, og innspill, ser at ciklidene spiser av tabletten også så jeg håper mallene får nok mat
Alle ciklide artene jeg har hatt er noen mat vrak og spiser alt uansett hva man serverer Om akvariumet ditt er godt innkjørt og mallene dine er algespisere så har dem alltid noe å spise, du kan jo også sette inn brokkoli og annet snacks til mallene så dem får litt av hvert. (om du søker kommer det opp masse av hva du kan servere dem.)

Jeg merker godt at fiskene virker mer "mette" fornøyde da dem får kjøttbasert mat enn pellets så kanskje ingen dum ide å se hva dem kan spise og variere litt
Maller og Pleco-chips/-tablets : Hvis mallene dine er av typen Pansermalle(Cory), vil du nok neppe se dem spise av dem.....
Bilde ?
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap