Fiskedød

Jeg er totalt nybegynner og kjøpte meg et 55 liters akvarium og gjorde som jeg fikk beskjed om hos butikken, alt var fint med vannprøver etter en uke. Nå når jeg har kjøpt fisk så har dør de jo som fluer. hva er det jeg gjør galt? alle tips mottas med takk
Butikken har lurt deg, akvariet er ikke klart til fisk etter en uke. Det somn skjer er at fiskemat som du gir og fiskens avføring forurenser akvariet. Filteret renser vannet, men det tar opp til 6 uker før det er ordentlig igang, ettersom det er bakterier i filteret som skal spise opp avfall. Hvis du søker på "innkjøring av filter" så kan du lese masse om dette.
StineMari
Butikken har lurt deg, akvariet er ikke klart til fisk etter en uke. Det somn skjer er at fiskemat som du gir og fiskens avføring forurenser akvariet. Filteret renser vannet, men det tar opp til 6 uker før det er ordentlig igang, ettersom det er bakterier i filteret som skal spise opp avfall. Hvis du søker på "innkjøring av filter" så kan du lese masse om dette.


tusen takk skal du ha!! jeg skal lese meg opp....
Plussmedlem
POM har vel sagt det enkelt og greit, men et lite tillegg....
Under innkjøringen bygger giftstoffer seg opp i akvariet. Etter ca 2 uker+ ligger disse omtrent på topp, dvs at vannet faktisk kan være svært giftig.... Fisker og andre ting vil dø. 4 uker+ og du kan sette inn fisk. Men fordel å måle vannverdiene før du kjøper fisk....
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap