Guppy

Hei.

Etter en periode med kampfisk (som døde tidligere i vår) har vi nå gått til innkjøp av guppy. Vi kjøpte to guppy forrige helg, og kjøpte i dag to nye. Vi mener at alle er hanner. Jeg sjekket på forhånd på nett, og der sto det at så lenge alle guppyene er av samme kjønn så skal det gå fint i forhold til stress og slikt. Problemet er at de to guppyene vi kjøpte i dag går spesielt etter en av de vi hadde fra før. Jeg ønsker jo ikke at noen av fiskene skal ha det ille i akvariet... Er det en grunn til dette? Hva kan vi gjøre for å forhindre dette? Går det over av seg selv?

På forhånd takk for svar.
Har du et bilde av dem? Så kan man se for man ser greit om det er hanner og hoer. For det kan nesten høres ut som at det er ei hoe. Og da må man enten få bytta ho ut eller skaffe en bråta til med hoer.

Guppyer er fine fisker, så absolutt, men jeg synes personlig de er flottest når de er MANGE sammen. En bråta jenter og noen få guttær er jo moro, da får man ofte babyer. Men å ha bare ene kjønnet er også flott så klart, da helst gutter siden jeg synes de er finere enn jentene. Ofte, ikke alltid, finnes flotte jenter også!

Kjøpte du privat eller i butikk? Kan ofte lønne seg å kjøpe privat fra noen som dretter guppy, men ikke alltid det er så nært da.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap