Koster det så mye å lage eget akvarium ?

Jeg har kontaktet forskjellige glassmestere for å se hva det vil koste å lage et helglass akvarium på 180 (h)x 25(b)x 90(d) = 400 l. Det er mange billige ferdiakvarium, men desverre som møbel ikke særlig fint.

Jeg får tilbakemelding på at bare glasset på et slik akvarium koster 17.000,- , kan det stemme ?

Har dere ellers noen tips på lim for å sammenføre et akvarium, jeg er klar over clas ohlson sitt akvarie silikon, men er ikke silikon litt vell elastisk - hva med tec-7 eller eller biltemas multibond, eller deres marine lim ? - det står ikke noe på deres tuber at det skal være giftig...

Jeg har lest mye på forumet i dag, men jeg er fortsatt veldig avhenig av tips , eks hva med biltemas plexiglass plater på 120x80 4mm, så avstive dette eller bygge det inne i en kasse....
Plussmedlem
Et søylekar på 180cm høyde?

Og ja, tykt glass er grisedyrt....

Dessverre helt ærlig....
Det virker som om du har begrensede kunnskaper om glass og akvariebygging?
Hvorfor ikke da velge et ferdig akvarium? Det finnes mange flotte møbelkar, dog ingen med den høyden du oppgir...
Takk for ærligheten
ja det er åpenbart jeg ikke har kunnskap om slik bygging, men jeg ser det er veldig mye spennende møbelkar som er mulighet å lage..... Alt jeg vet er at tykkelsen på glasset må være 15 mm - jeg trodde normalt at det ikke skulle være så dyrt å lage dette.

Det jeg har vurdert er å ikke bygge helglass, men et innebygget med biltema plyster akvarium som alternativ - jeg er villig til å bruke det neste året for en slik planlegging. Utover det har jeg hatt akvarium i mange år, men aldri vurdert selvbygging. Savner litt akvarium som dekker større flater, men er smalere....

Her et et eksempel på hva jeg liker : http://www.gadgetgrid.com/2007/02/15/suspended-aquarium-spacearium/
Plussmedlem
Jeg får skylde på at jeg er sliten etter en lang dag med silikonering av kar i går, så jeg trenger å få det inn med teskje....

Du er ute etter et kar som er langt, ganske høyt, men som ikke bygger så mye ut fra vegg?
Eller er det langt, lavt og bredt du mener.....
Langt, lavt og bredt står for salg her på AF.



Et godt alternativ for å skaffe billig glass er å få tak i et brukt kar på 500, 540, 600, 660 eller 720 liter og demontere. Så får du glassmesteren til å bare kutte glasset til de målene du vil ha. På den måten kan du spare enormt mye penger...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap