Valg av fisk. vil dette funke?

Hei igjen! Da har jeg fått noen tips og råd om hvilke fisk jeg kan ha i akvarie mitt.
95 liter. Dette har jeg kommet frem til:

3 ancitrus maller - 2 hanner 1 hunne ?
6 corydoras green laser - 3 hanner 3 hunner?
og en liten stim med neontetra

Er det plass til flere, tror dette er nokk?

Vil dette fungere? Burde jeg gjøre om valg av kjønn?


Takker så mye for svar!

Mitt akvarie er fortsatt i innkjøringsfasen. Tenker jeg venter 1 måned til før innkjøp av fisk
Det skulle gå bra.
Håper du har fått inn noen røtter, stein og huler/gjemmeplasser til bunnfiskene, for det var litt tynt med slikt på forrige bilde
Høres helt greit ut det, men hvorfor vil du ha 2 hanner og en hunn og ikke bare en hunn og en hann ? Av og til kan hanner brake sammen og sloss voldsomt. Noen syns ikke det er noe problem, men jeg mener at når vi setter fisker sammen på begrenset plass, så bør vi unngå å skape uromomenter. Så jeg ville valgt et par i stedet for en trio med ancistruser. Evt så må du flytte ut den "tapende" hannen etter at de har gjort opp seg imellom, slik at den slipper å leve under trusselen av den andre. Den kan jo ikke svømme bort fra området, slik som den ville ha gjort i naturen.

Du kan gjerne øke corydorasgruppen til 10 stk, og tetraene bør også være minst 10, gjerne 20 stk. Disse fiskeartene er stimfisk og trives best i store grupper.

Kjempebra at du venter med innkjøp og kjører inn filteret ordentlig :o) når karet etterhvert er klart for fisk, så ikke kjøp for mange på en gang, men øk etterhvert.
Enig med StineMari. Du har fin sammensetning, men det er ikke noe problem å øke neontetra stimen og corydorasgruppen - Stimfisk blir så utrolig mye finere og morsommere å se på når de er mange sammen!
Silvershaded: Blir innkjøp av slik idag Og noen flere planter.

takker ellers for svar Det du sier gir helt perfekt mening Stine Mari, så da blir det nokk 1 hann og 1 hunn.

Er ganske sikker på at jeg gjør alt riktig nå med tanke på innkjøring. Tar det heller med ro uten å haste noe, da blir resultatet bedre

Da åker jeg inn til byen for å handle røtter og stein!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap