Ser ikke bra ut

Hei,

Fikk et akvarium på ca 50 liter med fisker og varmekolbe, pumpe, tempmåler og diverse pynt.

Byttet sanden, men skylte den ikke, vasket akvariumet og sjekket at vannet holdt rundt 22 grader. Fiskene måtte oppi et sted så de gikk tilbake til akvariumet.

Men det er meget grått for øyeblikket. Det er 5 fisker der. En algespiser tror jeg.

Vedkommende jeg fikk det av flyttet plutselig til Spania. Jeg har ingen peiling men vil gjøre mitt beste for at det her fungerer. Tror også guttungen på 4 år vil like dette.

Leste litt og så at grumset gir seg etterhvert?

Pumpen kan renses, og ikke bruk såpe. Skal pumpen stå på maks hele tiden, hva er fordel og ulempe? Så mye å passe på.

Hvor ofte skal dem spise?

Legger ved noen bilder, og planter kommer etterhvert. Blir meget glad for tips.
Da har du mye lesing foran deg, ja. Heldigvis er det meste interessant. Du kan lese om oppstart av akvarium bl.a. her. Filteret må være på hele tiden, ja.

Om vannstrømmen gjennom filteret skal være på max eller ikke, avhenger av fiskenes behov for rensing, strøm og oksygen. Det kommer med andre ord an på.

Grumset gir seg nok etterhvert ja. Du kan fôre fiskene en gang per dag. Følg med at de eter opp alt. Hvis de ikke har fått i seg alt i løpet av noen få minutter, har du fôret for mye, og da bør du fjerne restene.

Som sagt, mye lesning og mye å sette seg inn i, men det er en del av hobbyen, og slett ikke den verste delen heller, etter min personlige mening. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap