Trenger hjelp til å sette sammen fisk.

Har bygget om akvarie så skal jeg begynne med ciklider.

Kan jeg ha?

Golden
Sommerfuglciklide
sebraciklide
Regnbueciklide

sammen?

Eller noen andre ciklidere dere vil ambefale?
Nei.
Men først lurer nok jeg og andre med meg på hvor stort akvariet er, hvilke andre fisker du har i tenkt å ha i det osv.

Kortsvar:
Golden bør være sammen med andre Malawi-ciklider.
Zebraciklider er noen råtasser, jeg tror de bør ha et akvarie for seg selv.
Sommerfuglcilider og regnbueciklider bør ikke være med noen av de andre ciklidene nevnt her.

Legg merke til at disse fiskene skal ha forskjellig vannkvalitet, slik at du bør ikke blande av disse grunnene også. ...
thankthefishtank
Men først lurer nok jeg og andre med meg på hvor stort akvariet er, hvilke andre fisker du har i tenkt å ha i det osv. Kortsvar: Golden bør være sammen med andre Malawi-ciklider. Zebraciklider er noen råtasser, jeg tror de bør ha et akvarie for seg selv. Sommerfuglcilider og regnbueciklider bør ikke være med noen av de andre ciklidene nevnt her. Legg merke til at disse fiskene skal ha forskjellig vannkvalitet, slik at du bør ikke blande av disse grunnene også. ...


Jeg har er 180l.
Har regnbueciklide ifra før av.
Vil gjerne ha noen fisker som ha en sterk gul, blå og røde og som passer sammen med de jeg har nå.
Hadde håpet på at golden hadde passer, men ser verdiene er anderledes.

Du må tenke enten sør-amerika eller afrika her. Når det kommer til sør-amerikanske ciklider, som dine regnbueciklider, så går de som regel dårlig sammen med andre av samme art. Kommer litt an på hvor mange du har, og hvilket kjønn såklart, men ellers ville jeg heller funnet noen fine tetraer. Det kan funke med andre apistogramma, men det er et sjansespill. Jeg har 5 apistogramma xingu og de jager hverandre ganske intenst. Kunne gjerne kuttet ned til 3.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap