Fødende guppy?

Lurer på om denne skal føde? Den har oppført seg rart igår og idag. Idag har den
Ligget rolig på bunnen hele dag. Å igår gjemte den seg bak pumpa.
Guppyen er diger!!
Hvor lang tid tar det isåfall før yngelet kommer?
De andre fiskene i karet er normalt aktive.
Ser dette var postet for 2 dager siden, men velger å gi et svar i tilfelle det ikke har skjedd noe
Hu ser ganske fødeklar ut ja Hvis hu svømmer mye på bunn, kan dette være et godt tegn på at det vil skje noe ganske snart. Hvis hu i tillegg ikke er veldig interessert i mat (Guppyer er som kjent veldig glupske :P) så er dette nok et tegn på at fødsel nærmer seg. Hos noen guppyer kan man faktisk se øynene på yngelen når det nærmer seg fødsel. De kan også bli litt mer firkantet rundt buken før de skal føde, men jeg har hatt gyppy som har vært både runde og firkantet i buken før de føder.
De gangene mine guppyer gjør seg klare for fødsel ligger de en del på på bunn og hviler magen på steiner og sanda Mine fruer blir også litt gretne når de andre skal bort på hu og har en tendens til å prøve å nappe de litt for å få de til å holde seg unna.
Det er som regel da jeg flytter hu over i eget fødenett/kasse så hu ikke blir forstyrra av de andre som svømmer rundt, men venter lengst mulig med flytting, da dette kan være veldig stressende på fisken.

Lykke til med fødsel, det er så utrolig fascinerende å se på når det detter ut masse levende yngel av den lille fisken Rekorden min er 72 yngel på ei hu
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap