Fisketetthet

Hei! Jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg har plass til noen kakadueciklider i et kar på 160 l med:

5 stk voksne SAE
4 stk Otto
2 stk voksne Scalare
10 stk tetra
7 små L-maller
4 kuhli-ål

Ph og andre verdier er innenfor. Er det håp? I så fall hvor mange? Det dreier seg om halvvoksne kakadueunger fra samme kull.
Vel...
Mulig du får flere svar her, men jeg tror nok dessverre at svaret blir nei. Har du 7 L-maller allerede så blir det kamp om bunnarealet. Kakadueciklidene krever litt plass sjøl, og det kan fort bli litt krangling. I alle fall når L-mallene vokser til.

Noen vil nok mene at karet ditt er for lite til Scalare, og jeg vet ikke hvordan scalarene stiller seg til en flokk med territorielle dvergciklider. Kanskje vil de bli mat...
Det om scalare stemmer nok, men de later nå til å vokse og trives, legger egg neste ukentlig, og har øvre sjikte av akvariet for seg selv.

Men mulig det blir komplisert når L-mallene gror til, ja... Selv om de ikke er av de største.
Trix
Hei! Jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg har plass til noen kakadueciklider i et kar på 160 l med: 5 stk voksne SAE 4 stk Otto 2 stk voksne Scalare 10 stk tetra 7 små L-maller 4 kuhli-ål Ph og andre verdier er innenfor. Er det håp? I så fall hvor mange? Det dreier seg om halvvoksne kakadueunger fra samme kull.


Heisann, det er nok et dårlig alternativ og putte oppi mer her. Du har mange fisk som trives på bunnen så det blir nok litt trangt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap