Guppy?

Hei.
Jeg kjøpte meg akvarium og fisker for 2 uker siden. Men er veldig usikker på hvilken rase det er. Trur de i butikken sa guppy, og jeg vet at 2 av de er det. Men så har jeg 4 andre så jeg trodde var guppy helt til jeg søkte på nettet. Da ble jeg veldig usikker :P så legger til 2 bilder, så håper jeg noen kan svare Den ene skal ha onger, og fikk vite at de føder levende onger. Så kjøpte en slags mose så ungdomen kan gjemme seg i. Veit at de fleste dør, men kan jo hende noen overlever noen som vet hvor lenge de går gravid? Har hatt de i 2 uker, ho var stor når jeg kjøpte ho, å kanskje litt større nå. Den ene er gul isteden for hvit, kan disse pares med hverandre? Håper noen kan svare
Disse ser ut som en variant av Platy, finnes i flere fargevarianter og kan forrmere seg uavhengig av disse :O)
Dette ser ut som en form for platy eller sverddrager. Den fisken som er gravid spiser som regel litt mindre, blir veldig stor i buken. Jeg ville anbefalt å bruke yngel boks, og bare følge med på fisken, og når den er klar for å yngel tar du den bare oppi en yngel boks. Da overlever de fleste ynglene. Jeg har nettopp fått ynglel selv, og moren fødte i yngel boks og det er bare 1 som har død. Men ynglene skal maks være i yngel boksen i maks 2 uker. Og de skal helst være i ett yngel akvarium etter dæm har vært i yngelboksen. Og når ynglan e ca. Halvparten så stor som de andre fiskene, så kan du slippe de ut i akvariumet. Men pass på å ha mange gjemmeplasser . Du får kjøpt yngel boks på helt vanlig dyrebutikk. Det e en sånn ting som skille boksen, sånn at mamman ikke spis ynglan, men æ bruke ikke den no.
1 bilde. Ynglan
2 bilde. Mamman te Ynglan, sverddrager
3 bilde. Min gravide Guppy
Takk for svar skal ta meg ein tur på dyrebutikken i måro trur eg har komt fram til at de er sann platy ja har ein sann sverd drage og, men han er litt anderledes enn disse som er på bildet gleder meg utrulig mye no, skal bli kjekt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap