Pumpe

Da har jeg nylig hatt innkjøp av mitt første akvarium! Og nå har jeg holdt på å sette det opp så jeg kan gjøre alt klart til innkjøp av fisker om 1-2 uker.

Da jeg tenkte å "prøvekjøre" det nye akvariummet la jeg merke til at pumpen ikke pumper konsistent. Den pumper litt, så stopper den. Etter 10 sekunder starter den igjen. Er det normalt?

Men siden jeg er en fersk "guppy" når det gjelder akvarium, så er jeg ikke 100% sikker om pumpen skal være sånn. Noen som kan "shed some light" på det?


Legger ved ett bilde hvordan filtrering/pumpe systemet ser ut.

Takk på forhånd!
Dette er Bioflow-systemet til Juwel.

Denne skal ikke pulsere/stoppe/starte, men gå konstant.

Ville nok gått til selger og forlangt ny pumpedel.
Jeg satt å tenkte att kansje det var noe luft bobbler eller noe i filter systemet, så jeg tok det opp, sjekket at alt var plAssert bra, satte det tilbake, fylte litt mere vann. Og nå funker alt helt fint! Den gir en konstant strøm av vann nå!
Med mindre du har fått filterguffe fra et oppegående akvarium må du ikke regne med å kjøpe fisk om et par uker. Jeg regner med at butikken har fortalt deg det, men det er ikke riktig. Å kjøre inn et akvarium fra scratch tar 5-6 uker. Søk på innkjøring her i forumet, så finner du masse informasjon om emnet
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap