Mobbetetraer

Jeg har fire guppy og en av dem er en hann med en veldig stor hale, jeg har merket i det siste at halen har fått rifter og en knekk på seg. Og nå merket jeg noen av riotetraen drev og jaktet på han og bet han i halen i flokk og nå er guppyhannen min døende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Om den er døende så må du avlive den på en human måte fortest mulig så den ikke lider mer.
Ser på profilen din at du er 11år så kanskje du burde få hjelp fra noen voksne til å gjøre det.
Tusen takk for svar. Den er dessverre død nå men hvis den led så er vel det bra.
Det er nok lurt hvis du spør foreldrene dine om hjelp til å sette sammen fisk som passer sammen.

Det er viktig å passe på hvilke fisker man setter sammen. For det er overraskende mange fiskearter som ikke liker lange slør og lange finner på andre fisker, da får de lyst til å bite i sløret og nappe det i stykker. Stresset dette medfører, kan gjøre at fisken som blir "mobbet" dør av det. Det har du dessverre funnet ut på den harde måten nå
Av denne episoden har du lært at riotetraene dine ikke liker lange finner, så ikke kjøp flere guppyhanner til samme akvarium så lenge du har de tetraene. VIL du absolutt ha guppy, så bør du vurdere å selge riotetraene til noen andre. Eventuelt kan du spørre i dyrebutikken om de vil ta dem i bytte mot guppy?

Det er dessverre sånn at ikke alle fisker passer sammen i et lite akvarium. Spør gjerne om hjelp her på forumet, så kan vi hjelpe deg. Her vet man som regel råd
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap