Foring; for mykje og for lite.

I dag flyta dei første innbyggarane inn karet.
Fire ancistrus sp.
Eg lurer på: at maller et alger er fint. Og så står det at ein kan sleppe nedi litt agurk e.l. kvar veke.
I tillegg har eg kjøpt algetablettar.
Spm: kor mange og kor ofte pr fisk?
4 stk? 2 tabletter annenhver dag?
Kor stor er ancistrusen? Er det ungfisk? Hvis de er små så prøv en tablett pr fisk etter at lyset er slått av. Bare pass på dagen etter at det ikke ligger igjen matrestar dagen derpå. Når det gjelder agurk eller squash så fester du en bit på en gaffel e.l, men fjern restene neste dag ellers går den tilslutt i oppløsning og det blir griseri..
Dette funket på mine ancistruser, var yngel når jeg kjøpte de og på fredag la de egg i skiferhulen
Så masse? OK. Og dei vil frameis vera effektive algeetarar?
Dei er ikkje store. Ca 4 cm.
Du kan enkelt prøve deg frem. Fungerer fint annenhver kveld, prøv 2 tabletter pluss litt agurk eller squash av og til. De elsker det.
takk for tips!
Vert spanande dette. Dei er jo så tøffe
Jepp
Har selv fått helt dilla på maller. Fascinerende fisker. Ventet på at eggene til mitt ancistrus par skal klekke.
Stilig. Er det lett å få dei til å formeira seg i eige akvarium? Må det nok spes. til?
Lykke til!
Takk
Går egentlig av seg selv. De treng bare ei hule eller liknende.
lov å håpa at det skjer hos meg også då. Men veit ikkje enda kva kjønn dei har. Har kjøpt ei mallehole til kvar, så då får me venta og håpa det beste
Kjøpte tre, en døde etter noen få dager mens de andre to er nesten fullvoksne, iallefall kjønnsmodne. Heldig at jeg satt igjen med en av hvert kjønn.
Ancistrus er lette til å få til å leke. Ha ett par huler tilgjengelig for dem, så går det nesten på autopilot
Då kan eg gleda meg til det
Kor lang tid tar det ca før dei er kjønnsmodne?
Kjøpte mine i januar i år, ca 3-4 cm. Hannen har vært kjønnsmoden en stund, litt mer usikker på damen siden den er noe mindre. Maller vokser relativt sent ift annen fisk. Dersom vannkvalitet er bra, god kvalitet på mat samt nok mat så vokser de bra
då får me håpa dette går fint. Akkurat no bare håpar eg at dei ikkje dør. Har høyrt om så mange som mister så masse fiskar til å begynna med, at eg er litt nervøs. Men so far, so good
Er filteret innkjørt? Hbis ikke bare pass på å bytt 20-30% vann annenhver dag etter at nh4 og no2 forgiftning kommer. Hvis det er innkjørt så burde det gå bra. Er ganske så hardfør fisk. Men regelmessig vannbytte redder liv
Er innkjørt, ja. så håpar det går fint. Men verdiane steig litt når det kom fisk i, så eg byter vatn. alt fint så langt.
Går nok bra. Ser at noen av eggene i hulen har klekket Gleder meg til de kommer ut. Ser bare plommesekk med hale nå..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap