Nybegynnet - plantene mine dør.

Hei. Jeg har hatt akvariet mitt i rundt 4-5 mnd nå. Alt går relativt fint, og bare 2 fisker har dødd, og det var rett etter de kom i akvariet. Hadde 3 algespisere og den ene fant jeg død i pumpa. En neontetra fant jeg også flytende en morgen. Uansett. Det jeg egentlig lurer på er at alle plantene jeg setter ned bli ødelagt. Den ene planten hadde jeg i en gullfisk bolle med kampfisken min, og da var planten helt fin. Når jeg flyttet den i akvariet så tok det et par dager så var hele nesten alle bladene gjennomsiktige. Dette skjer med alle 3 plantene mine. Jeg har prøvd å klipt vekk det som er råttent i håp om at nye blader skal vokse ut, men de blir helt like. Jeg har søkt mye på nett, men finner ingenting som forteller hva som kan være galt. Når jeg dro til dyrebutikken fikk jeg beskjed om at jeg måtte tilføye jern. Jeg har gjort dette regelmessig når jeg bytter vann, men ingenting hjelper. Skifter ca 30% vann hver 14 dag.
What to do?
Får plantene dine nok lys?
Hvilke planter har du? Vet du om du har hardt vann?
Jeg vet ikke hva hardt vann betyr? :o
Jeg har det lyset som fulgte med i akvariet. Så vidt jeg vet er det ikke UV lys.
Har uansett vurdert å bytte lampe og pumpe, men jeg er så uvitende på hva som funker i et 60 liters akvarium og ikke. Har tenkt på om det kan være pga sanda jeg har i bunnen? men jeg hadde samme type sand i gullfiskbollen min tidligere, å da var planten helt fin. La til bilder av plantene så dere ser, iogmed at jeg ikke husker navn.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap