Nyoppstartet akvarium

Hei.
Har fått meg nytt akvarium(240 L Juwel) og skal fylle vann i det imorgen. Har kjøpt filter start, men er usikker når jeg bør kunne flytte fisker oppi? Planen er å ha 5-6 pirayer oppi, men vil først flytte en litt "hardfør" fisk opp, og da tenker jeg mest på en pleco eller en gibbi. Har tenkt å vente 3 uker før pirayene flytter inn, men når jeg kan flytte plecoen/gibbien inn?
Du er i et av dine tidligere innlegg blitt anbefalt artikkelstoff her på AF som gi god informasjon om oppstart av akvarium. Foreslår at du leser dette først, så kan du eventuelt stille flere spørsmål etterpå.

Jeg håper også at du har lest om piraya som det står utfyllende info om i Fiskebasen her. Kanskje ikke den enkleste fisken for nybegynnere?
Gibbiceps hører heller ikke hjemme i en 240-liter. Anbefaler at du leser deg opp om de fiskene du vil ha før du bestemmer deg for å kjøpe dem. Det vil du neppe angre på, for det er ikke noe gøy med fisk som vantrives.
...og meget viktig for deg akkurat nå : les om innkjøring og vannverdier. Masse stoff både i Akvarieskolen og hvis du søker litt på forumet !
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap