Nytt akvarium

Da fikk jeg inn det nye Juwel 350 liters hjørne akvariumet i hus
står så fint i hjørnet, kjøpte alt i går, og er egetlig klar til og begynne og sette opp alt, så kommer det store spørsmålet, er det noen som har en lur løsning på og skylle sanden som skal være i bunn? har jo brukt bøtte i dusjen før, men nå har jeg kjøpt inn 40 kg sand, som skal skylles, og regner med at jeg sikkert må ha 20 kg til, og da kommer skyllingen til og ta ganske lang tid,
alle lurer løsninger tas i mot med takk!!!!
Det tar lang tid. Har du en sementblander tilgjengelig vet jeg at folk har brukt det før ved store mengder.

Når det er sagt, hva skal du vaske denne sanda for da? Fyller du opp vannet fornuftig så får du jo ikke støv i vannet...
Hvis det er et nyoppstartet kar kan du helle rett i karet, fylle på vann og røre rundt - tappe ut vannet og fylle på nytt. Gjenta til du er fornøyd.
ingen dum ide med sement blander, men har nåkk ikke det tilgjengelig
men som mister spock sier så går jeg få ideen med hell opp vann og sand og tøm ut,
jeg fikk beskje av midtun zoo der jeg kjøpte alt av, at sanden måtte vaskes før sanden gikk i akvariet
Hvis du har muligheten så sett en bøtte ute og fyll sanden i denne, putt hageslangen i bøtta å skru på vannet, rot rundt i sanden til vannet er helt klart.
Scorp
ingen dum ide med sement blander, men har nåkk ikke det tilgjengelig ;) men som mister spock sier så går jeg få ideen med hell opp vann og sand og tøm ut, jeg fikk beskje av midtun zoo der jeg kjøpte alt av, at sanden måtte vaskes før sanden gikk i akvariet :)


Ja, men om du er forsiktig ved påfylling av vann blir det ikke noe støv som medfører hauger med vannbytter. Legg en plastpose eller liknende på bunnen, og fyll vannet på denne, så slipper du støv fra sanda i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap