Nytt akvarium

Jeg reiser till byen i morgen for å se på ett nytt og større akvarium!hadde tenkt mei noe slikt ;ett jeng med rødmunntetra,mine ancistrus,og litt ulike dvergsiclider palett,eller sommerfugl,og noen skalarer!!!hvor stort akvarium behøver jeg???enten 300 liter 150x40x50,eller450liter150x50x60???Blir meget takknemilg for tips,og kansje forslag till sammensettning av fisk!!!kommer till å inrede med amsse røtter,stener og planter!!i 115 literen mitt nuverende akvarium vill mine corrydoras få kose sei alene sammens med sine venner,di små blåøyde killifiskene!!alle sammens legger egg hele tiden,og det blir fler och fler!efter somjeg bor i spania må flaskevann brukes till alle vannbytter...
Jan Robert Setså
Jeg reiser till byen i morgen for å se på ett nytt og større akvarium!hadde tenkt mei noe slikt ;ett jeng med rødmunntetra,mine ancistrus,og litt ulike dvergsiclider palett,eller sommerfugl,og noen skalarer!!!hvor stort akvarium behøver jeg???enten 300 liter 150x40x50,eller450liter150x50x60???Blir meget takknemilg for tips,og kansje forslag till sammensettning av fisk!!!kommer till å inrede med mange røtter,stener og planter!!i 115 literen mitt nuverende akvarium vill mine corrydoras få kose sei alene sammens med sine venner,di små blåøyde killifiskene!!alle sammens legger egg hele tiden,og det blir fler och fler!efter somjeg bor i spania må flaskevann brukes till alle vannbytter...

jeg vil ha fin sand i mitt nye akvarium
hadde vert festlig om mor sølvi hadde kommet med tips!!!
Jan Robert Setså
Jeg reiser till byen i morgen for å se på ett nytt og større akvarium!hadde tenkt mei noe slikt ;ett jeng med rødmunntetra,mine ancistrus,og litt ulike dvergsiclider palett,eller sommerfugl,og noen skalarer!!!hvor stort akvarium behøver jeg???enten 300 liter 150x40x50,eller450liter150x50x60???Blir meget takknemilg for tips,og kansje forslag till sammensettning av fisk!!!kommer till å inrede med mange røtter,stener og planter!!i 115 literen mitt nuverende akvarium vill mine corrydoras få kose sei alene sammens med sine venner,di små blåøyde killifiskene!!alle sammens legger egg hele tiden,og det blir fler och fler!efter somjeg bor i spania må flaskevann brukes till alle vannbytter...

jeg vil ha fin sand i mitt nye akvarium
hadde vert festlig om mor sølvi hadde kommet med tips!!!
Smiler like mye denne gang og jeg ved å bli kalt "mor Sølvi "

Som du kanskje vet så er det Corydoras som er mine favorittfisker og det er ikke det du vil ha nå der jeg,men ciklider av en eller annen art.

Som nr. 2 har jeg en stor forkjærlighet for Apistogrammaer ,men kan dessverre ikke ha det pga. alle coryene.

I allefall ,her finnes det utallig flotte fisker å velge mellom og i et 300 liters kar får de jo vise frem personligheten sin veldig godt.

Sammen med en god gjeng med rødmunnstetraer eller Korallrød smykketetra så vil det bli utrolig bra . Masse planter ,røtter og litt brunt vann så har du et flott oppsett.

Men dette er jo bare min ide, det finnes jo så mye flott å velge mellom så det er ikke alltid så lett å velge
Mor sølvis hjelp???
jeg fisker opp corrydoras egg nesten daglig!!di er mine beste venner!!di barter sei runt hver dag,og er veldog søte!!!og di spiser ikke sine egne barn!!!gir di till dyrebutikken ofte!!men jei som bor i spania??sjekk dette !! inter acuario.???det er en butikk i Alicante
di selger også via nett!

Skjønte ikke så mye her da siden jeg ikke fikk til å endre språk
Da blev det 300 literen!!!kommer på torsdag.har allerede begynt å bere vann!forslag till pompe,eller filter??mine corrydoras skal forbli hjemme i det gamle akvariet,sammen med sine blåøyde små killifiskene som herjer rundt oppe i overflatenhar 16 metallpansermaller,og 14 st små killier der!!det blir flytting for mine ancistrus,og 14 st rødmunntetra.som heter boraccitos på spansk!!vilket betyder små alkoholikere!!!!a gomor selv kom med forslag till apistograma !!er det å anbefale sommerfuglciclider med caccadueciclider???,eller palettciclider oppe i det hele???eller skal jeg holde ph nede å gøre det hele sydamerikansk????vil ikke ha en såkaldt kokende suppe.men fisker som er lett å holle,og som det blir litt lek på!!er så bortsjemt med mine corrydoras!!!
Da har vi det gående!!
Jan Robert Setså
Da blev det 300 literen!!!kommer på torsdag.har allerede begynt å bere vann!forslag till pompe,eller filter??mine corrydoras skal forbli hjemme i det gamle akvariet,sammen med sine blåøyde små killifiskene som herjer rundt oppe i overflatenhar 16 metallpansermaller,og 14 st små killier der!!det blir flytting for mine ancistrus,og 14 st rødmunntetra.som heter boraccitos på spansk!!vilket betyder små alkoholikere!!!!a gomor selv kom med forslag till apistograma !!er det å anbefale sommerfuglciclider med caccadueciclider???,eller palettciclider oppe i det hele???eller skal jeg holde ph nede å gøre det hele sydamerikansk????vil ikke ha en såkaldt kokende suppe.men fisker som er lett å holle,og som det blir litt lek på!!er så bortsjemt med mine corrydoras!!!
Som sagt man må ha tolmodighet om man bor i spania!!!

endelig kom mitt nye acuarium i dag!!!!300 liter ,og allt er klart i heimen,sand vasket,planter,røtter i bløt og gamle filtrer fra ett annet acuarium!!!bare å kosesei på frihelgen!!!!!!!Varebilen ankom fra barcelona(som er 60 mil nordover) med en eneste pakke,og den var till mei!!!!frakt betalt!! hele 14 euro!!!!!100nkr!!!men det var ett lite problem!!!ALLLLLLT var knust!!han hadde oppdaget det uppe i Valencia,men kjørte hele vegen ned!!han lurte på om jeg ikke ville ha det i alle fall!!!det kommer ett nytt på mandag,men alikevell..man blir litt frustrert!!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap