Hva slags fôr gir du de da? Min erfaring er at fisk som kun serveres tørrfôr som flakfôr vokser veldig, veldig sakte. Man må variere og helst gi levendefôr innimellom noen ganger i uka også. Frossent levendefôr går fint, det er næring i det også. Prøv med frosne daphnier og frosne røde mygglarver, for eksempel. Det finnes mye og velge mellom.
Det selges også svarte og hvite mygglarver, men de er ikke så populære hos fiskene. Mine fisk vil ikke ha svarte eller hvite mygglarver, de vil kun ha røde.
Du kan også prøve frysetørkede avskallede artemiaegg, det er svært næringsrikt og det ser også ut til å være populært. Det er vel det mest næringsrike du kan gi av tørrfôr. Det flyter, så det er kun fisk som tar mat fra overflaten som får tak i det om man strør det på overflaten som vanlig mat. Men det er veldig verdifullt tilskudd i kosten for fisk som er i vekst. Anbefaler at du kjøper dette. Du får det hos f.eks. Aquamanias og Webzoo, regner jeg med.
OBS! Det er altså snakk om avskallede artemiaegg, ikke vanlige med skall! Viktig!