Nye fisker

Hei jeg skal på dyrebutikken i morgen og kjøpe meg noen fisker og planter.
jeg skal kjøpe 2stk polysperma roseanervik planter

Men mitt store spørsmål er hva slags kulle midt-top sikt fisker er det som er tøffe og kan gå sammen med 3stk scalarer. 2stk gullguramier. og 1 gibbiceps.
Hvor stort er akvariumet og hva ligger vannverdiene dine på da? Kanskje lettere for folk å hjelpe deg med evt forslag om dem vet hva du kan ha.
70L er det på. ikke kom med att der er altfor lite for de fiskene. skal kjøpe større snart.
tenkte på fisk til 70l.
Alt av verdiene er bra i vannet ifølge stripstest. hardheten i vannet er på 5.
Da ville jeg ha ventet til jeg hadde fått det nye akvariumet med å finne fisker for ja akvariumet ditt nå er allerede fult med fisker som hverken passer helt sammen og med tanke på str på hva fiskene er/blir. Om du setter inn flere fisker der nå vil dem nok misstrives samt at det kan bli mye krangling, nitriten vil nok stige da pumpen blir for overbelastet og fiskene vil da lide og dø. Så beste er å vente til du har alt klart med nye karet og flytte over de fiskene som kan bo sammen med tanke på vannverdier og plass til nye karet så gi du bort/selge de som er til overs.
Du kan jo også gå inn på fiskebasen her oppe og søke på arter som passer i en 70l og vannverdiene du har. Finn en type art du liker og bygg resten av akvariumet utifra den.


Det jeg tenkte på av vannverdier er ph og gh. Enkelte fisker skal ha lav ph og gh mens andre motsatte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap