Fisken ser annerledes ut i mitt akvarie ift. i butikken?

Jeg er helt ny i gamet og har kommet igang etter alle kunstens regler. Alt funker fint, men det er en ting jeg stusser på. Nesten alle fiskene ser litt mindre fargerike ut i mitt akvarie. De så Samsung ut i butikken, men det er tydeligvis noe med lyset i mitt akvarie som gjør dem litt "gråere"... Noen som vet?
Fiskene blir stresset når du kjøper de, frakter de hjem og introduserer det til et nytt akvarium, og da mister de gjerne farge i noen dager før de har "kommet til rette". Det kan også være at lyset er svakere og har en annen fargetemperatur enn det i butikken. Jeg ville først ventet en ukes tid for å se om de far tilbake fargene, og hvis ikke kan du prøve å kjøpe nye lysrør med en annen temperatur.
Supert!
Da venter vi og ser noen dager og så får vi eventuelt se på nye rør. Det var litt påfallende stusselig med farger på dem nå og jeg aner at lystemperaturen som du nevner er litt "off" ift. Max fargeutbytte.
Takk for svar!

Ps. Hvilken temperatur skal jeg i så fall se etter tror du? Kan overhodet ikke noe om slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap