Innkjøring av ca60l med filtergugge fra 750l - i praksis?

Hei,

Jeg er helt nybegynner, og i går fikk jeg mitt første akvarium. Jeg har lest nok til å skjønne at jeg ikke bare kunne putte oppi vann og fisk og la det stå i.
Men at det må en viss innkjøring til før fiskene vil klare seg.

Dette er det nok spurt om mer enn en gang, men jeg er så nybegynner at jeg ikke helt vet hva jeg skal søke opp for å finne svarene jeg leter etter.
Det blir også vanskelig å trekke sine egne slutninger når situasjonen ikke er helt lik min egen, så jeg prøver meg på å starte en ny tråd. Jeg blir veldig takknemlig om noen vil henvise meg til andre tråder, dersom det finnes noen med samme problemstilling.

Så det som er saken, jeg fikk akvariet hjem i går. I akvariet nå er det sand, vann, div pynt og 3 planter. Jeg satte på pumpen i går og tilsatte bittelitt salmiakk for å få satt i gang mens jeg undersøker videre.

Jeg oppdaget her på forumet at det er mulig å få til en raskere prosess, ved å få filterguffe fra et annet akvarium.
Det har seg slik at vi har et 750L velfungerende akvarium på jobben, og jeg tenkte at kanskje jeg kunne få «stjålet» litt guffe derfra. (Om jeg klarer å finne ut hvordan filteret fungerer)
Men så kommer jeg til den praktiske biten som jeg ikke blir helt klok på. Hvordan skal jeg få med guffen hjem, uten at bakteriene dør?

Kan jeg;
Klemme ut guffen i en liten bøtte med akvarievann – Ta med bøtten hjem og sette mitt filter oppi – la det sirkulere til vannet er klart?
Hvor lenge vil bakteriene overleve i bøtta? Jeg har litt reisevei, og må innom barnehage og div på veien. Det vil fort gå en time/halvannen fra guffa er i bøtta, til jeg får det hjem til mitt filter.
Vil dette gå bra?

Og når guffa er overført til mitt filter, så må jeg opprettholde med litt salmiakk i vannet, for å simulere en fiskebestand?