Kampfisk oppførsel

Er relativt fersk så vet ikke om dette er normalt, men har en kampfisk som jeg har hadd i ca6mnd + den holder til i et 60l tank. Men det jeg lurer på er hvorfor den ikke er aggresiv? Har guppy kardinaltetra sugemalle, og andre fargerike fisker. Men det har aldri vist noe som helst aggresjon mot noen av fiskene. Ikke jager han dem heller. Ellers virkerdet som den trives godt og e ikke redd for verken håv eller hånden

Er dette normal oppførsel for en kampfisk?
Jepp, dette er også normal oppførsel på kampfisk

De er veldig individuelle og alle oppfører seg litt forskjellig, noen veldig aggressive og andre veldig omgjengelige, og alt midt i mellom. De fleste jeg har vært borti er derimot ikke særlig redde av seg, og kan lett lære å spise fra hånden, eller, som den kampfisken som venninnen min hadde, som kom opp i overflaten og ville klappes av den lille sønnen i huset når han var i nærheten.

Det er ikke sikkert du får en like snill en om du skaffer deg en ny ved en senere anledning altså, så du har nok vært heldig med gemyttet på din
Ja har lurt på dette lenge pga så mange sier de er aggresive, men det er bare morro, det er så mye personlighe i den fisken som en fisk kan få, veeldig nysjerrig er han og, skal ta godt vare på den ihvertfall !
Ja, jeg er enig, kampfiskene fikk jeg et helt annet forhold til enn de andre fiskene jeg har hatt. Dessverre ble mine kortlevde, men jeg krysser fingre for at du får beholde din leeeenge!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap