Hva slags alger hvordan bli kvitt dem

Hei, jeg har et 120-liters akvarium. Dette karet har begynt å få mange og tette grønne prikker. Jeg har prøvd å skrubbe dem vekk ogmørklagt akvariet men ingen av delen har virket. Jeg lurer på hva slags alger det er og hvordan jeg blir kvitt dem.
Sitat fra mona o:
Det er helt normalt at et akvarium får noen algeprikker av det slaget. De sprer seg sjelden mye, og er gjerne konsentert i en del av akvariet. Forskjellen på denne prikkete algetypen og vanlige grønnalger, er at prikkealgene sitter veldig godt fast (hardt) og man må derfor bruke algeskrape med barberblad for å få dem bort.
I vanlige tilfeller ved rengjøring av glasset for alger, bruker jeg en dott vanlig hvit filtervatt og gnir det fort vekk. Men til disse grønne prikkene må jeg bruke vanlige algeskraper av typen med barberblad.

Alle zoobutikker selger algeskraper. Bare si at du vil ha en av den typen med skaft og barberblad. IKKE velg den med magnet, for den skraper ikke vekk prikkealger (de sitter for hardt, magnetalgeskraper er ikke kraftig nok).
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap