Hva slags maller

Hei. Jeg er kanskje blind, men gått på akvarievennene til Guppy og Molli for å finne type Mall jeg kan ha. Fisketanken er 63 liter. Har 6 Guppier og tre Black Mollier.
BLitt fortalt at det er lurt å ha kanskje 2 maller som hjelper med å holde karet rent.
Vi har småstener/grus som bunn og de er ikke finslipte.
Så dere som er gode på dette her, kan dere gi meg navn på type mall jeg bør ha?
Først og fremst, om du ikke har spesielt lyst til å ha maller så trenger du ikke. Enkelte typer maller spiser litt alger, men du må nok først og fremst skrape alger selv. De spiser ikke "skitt". Om karet ditt virker skittent så kan det hende filteret er for lite, at du slamsuger og/eller bytter vann for sjelden, eller at det er annen ubalanse.

Selv har jeg hatt flere akvarier uten maller overhode og de er like rene/eller skitne som de hvor jeg har maller i.

Om du absolutt har lyst på malle så kan antagelig en enslig ancistrus være grei nok.
takk for svar MItt aquarium er skinnende rent..heheh. VEl nesten...Og tester vannet jevnlig og alt er ok. Bare trodde at man burde liksom ha maller. Visste også at man måtte skrape selv også. MEn takk for navnet på mallen
Ja, jeg fikk også det inntrykket da jeg startet opp at jeg burde ha maller. Veldig glad da jeg fant ut at så ikke var tilfellet for da fikk jeg heller mer plass til de fiskene jeg hadde lyst på isteden.

Litt partikler og alger må man tåle synes jeg, så lenge det ikke tar helt overhånd. Naturen er sjelden helt blankslikket og ren den heller

Lykke til med akvariet videre!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap