Norsk flaggtetra vs planter...

Hei alle,

Jeg har anskaffet meg noen flaggtetra, og med dette kommer det et lite spørsmål.

Før denne gjengen fikk ny bopel hos meg, leste jeg litt her på fiskebasen -hvor det sto at de spiste planter (noe jeg kan bekrefte ; ) ).
Her dukker problemet opp; finnes det planter som disse rakkerene ikke "liker"? Jeg antar at det finnes et og annet der ute som kanskje ikke er like spennende liksom.

Jeg er fortsatt rookie i faget, så tips mottas med stor takk =)


-LarsK-
Har ikke hatt arten, men kan tenke meg at anubias og muligens echinodorus artene har større mulighet for å stå i fred. De har litt tykkere blader. Ellers kan det være en ide å fore med litt planteføde så de plantene som står i akvariet ikke blir så fristende.

Selv har jeg diamanttetra, som også gjerne nafser planter. Jeg forer med spinat annenhver dag. Kjøper frossen spinat fra dagligvare. Den er finfordelt og frosset i små kuber. Enkelt å ta ut litt til tining og riktig størrelse for fiskene. Mulig flaggtetra er hakket verre en diamanttetra, men mine har ihvertfall ikke prøvd seg på plantene hittil.
Takk for gode tips, tante Astrid!

Da skal jeg prøve med litt frossen spinat i første omgang for å se om det kan hjelpe =)

Det er jo over snittet irriterende at "alt" jeg setter inn av planter blir luket flere ganger daglig ; )

Igjen, takk for svar og gode tips!

Ha en god helg!

-LarsK-
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap