Hjelp! har plutselig en snegle i akvariet!

Jeg skiftet vann i akvariet mitt og "ryddet" litt i plantene mine i ettermiddag, og nå er det en liten snegle som klatrer oppover akvarieveggen min. Er dette noe som kan ha fulgt med en plante? Og er det noe man bør bli kvitt? I så tilfelle- hvordan? Akvariet er litt over en måned gammel, og jeg har aldri sett den tidligere. Dette er også mitt første akvarium.

Håper noen kan hjelpe
Kjøp deg botia, de spiser snegler
Hvilken type anbefales, da? Jeg har foreløpig bare sett en snegle, og den har jeg tatt ut av akvariet. Er botia noe som går sammen med de fleste fisk? Jeg har foreløpig sverddragere, honninggurami og sebrafisker.
Botia spiser snegler, men det kommer jo an på om du har stort nok akvarium og plass til de. Det finnes derimot jegersnegler som tar overflødige snegler og som ikke krever stor plass. De formerer seg seint og er lett å fjerne igjen om man vil.

For øvrig er jeg en av de som liker snegler i akvariet. De spiser overflødig mat og planterester og er morsomme små vesener. Dessuten så varsler de ved å bli veeeldig mange om jeg har slurvet og gitt fiskene mer mat enn de får spist opp
Jeg har et Juwel Lido 120L akvarium. Jeg tok som sagt bort den ene jeg fant, så vi får vel bare se om det dukker opp flere. Det er vel stor sjanse for at det gjemmer seg flere der nede Samboeren er ikke så glad i snegler, men jeg syns de er fine Jeg får se hva jeg gjør videre
Kjøp en anentome helena mordersnegle den er fin å sjå på, og tar de andre sneglene som vi ikkje vil ha
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap