Ciklider

Jeg er fortsatt helt fersk og ha nå endt opp med 12 sebra og 20 juvel ciklider (yngel) i en 200l med masse hjemmesteder. grus og sand 50/50 i bånn.
også har jeg 2xhue og 1xhanne sverddrager og 12 sebra samt 16 juvel ciklide i ett 60l akvarium. dette er også yngel.

er dette noe som vil gå fremover eller bør jeg ha alle ciklidene i samme akvarium? evt hvordan er det og ha dem to typene ciklider sammen? har lest meg litt opp på dem og finni ut at det er en gangske så agresiv art. men det er igrund det jeg har funnet ut også
Min erfaringemed juvelere r at de tar livet av annen fisk. De blir meget aggressive. Synes og du har alt for mange fisk i karene, spesielti det minste.
Sebra ciklider er super hissige og spes ille under lek som dem er hele tiden. Jeg hadde 6 sebraer i 190l og ente med å kvitte meg med først 2 og så resten. Hadde kun en liten stim med neontetra, 1 kampfisk og 1 malle og alle andre fisker lå skremt oppe i ett hjørne etterhvert.
Så 12 sebraer i en 200l er altfor mange syns jeg.
Har ingen erfaring med juvelciklider
Okai. Da blir dem i eget akvarie etterhvert som dem blir større. Dem er ikke mere enn ca 1cm nå så nesten vanskelig og se. Men dem går sammen? Så lenge dem er aleine i en 200l
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap