Noen spørsmål

Jeg er helt ny innen dette og i går kjøpte jeg meg et 5 liters akvarium. Dette er jo helt utrolig lite og altfor lite for fisk, men jeg tenkte jeg skulle ha meg noen kirsebærreker (kanskje snegle). Er dette levbart for reker? Det er jo et veldig lite akvarium og det står i basen at disse reken skal ha 15L, men kan de også trives i denne?

Jeg vet de også kan formere seg så hvor mange bør jeg eventuelt ha? Og hva gjør jeg med de nye tilskuddene om det skulle skje? Er det noen butikker som tar imot reker eller hva? De må i så fall gis bort.

Noen med erfaring?
Jeg har ingen erfaring eller greie på reker plika89. Men vet det blir et foredrag i Larvik rundt dette temaet kommende helg... Så du bodde i nærheten, og alle er hjertelig velkomne 8)

Her er linken med tidspunkt og innhold

Reker har jeg lite erfaring med, men største problemet med små kar er å holde stabile vannverdier. For mitt vedkommende ville jeg aldri startet et så lite "akvarie" om en skal kalle det for det
I slike mikro kar ville jeg ikke startet med stort mer enn 5-10 kirsebærreker. Disse rekene tåler mye og er ganske åpne for de vannverdiene du kan tilby dem - men kjør 1-liters vannbytte i uken. De vil formere seg, men de kontrollerer seg selv litt ifbm karets størrelse så du får ikke den helst store reke eksplosjonen.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap