Hva er dette?

"Gobi og reke" var det jeg fikk med meg fra dyrebutikken. Men hva heter de egentlig?
Den første ser ut som en Indianergobi. Er ingen ekspert på reker, men Kirsebærreke kanskje?
Ja, så sannelig er det indianergobi! Flott, takk! Da må det nok et større akvarie i hus med tiden.

Rekene er jeg usikre på. På bildene der har kirsebærrekene gule egg. Mine reker har sorte egg og de med egg har en gråere farge enn den jeg har tatt bilde av.

Tror kanskje grusen min kan være for grov for dem, kan jeg berge det med flere bunnplanter/mose? Har en god del planter, men de er så høye.
Du får ta en titt på rekene i rekebasen og se om du finner den der. Jeg er som sagt litt grønn når det gjelder reker Får håpe noen med litt mer kunnskap kan svare deg angående bunnlag og mose og slikt.
Takk for svar Tante Astrid!

Leter i rekebasen, men noen av dem har ikke så mange bilder, så vanskelig å finne riktig match.
Er kanskje ikke nøye hvilken type det er? Reke er reke, eller?

Rekene ble med "på kjøpet" og var ikke helt forberedt når de flyttet inn. Noen små gikk dessverre i filterfella, men litt googling og en penstrømpe fikset problemet.

Skal få butikken til å bestille javamose og noen andre bunnplanter. Jeg har noen røtter i karet, kan jeg evt borre noen gjemmehull til rekene i disse? Og hvor vil indianergobyn helst yngle?
Om du går til Indianergoby i fiskebasen og klikker på oppdrett så kommer det opp en liste over de som har drettet de og hvordan de har gått frem. Holder du pekeren over navnene kan du klikke på, les mer, og blir deretter ført til profilen og listen over arter de har drettet. Klikk på beskrivelser og du får en litt mer utførlig forklaring. Dette høres komplisert ut, men det er enkelt å finne fram altså.

Håper noen kan svare deg angående rekene
Tilfeldig bekjentskap
© Knuters
Reklame for plussmedlemskap