For mange eller ok?

SE bort ifra NO3 etc et øyeblikk men kun tanke på plassen.

I en 180 liter tank, blir dette ok eller for mange?

12 Guppier
9 Mollier
2 Dverg grummier
10 stimfisk

(ingen planer om oppdrett)

Jeg syns det var litt i meste laget, ja. Særlig med tanke på at guppy og molly yngler som kaniner, og det kan fort bli enda dårligere plass i karet..
Hvordan har du tenkt å unngå oppdrett med alle disse levendeføderne ? Da må du i så fall ha bare hunner eller bare hanner...
nei har ikke så mange ennå. Har i dag 6 guppier, og 3 mollier, 2 dvergurramier og 10 stimfisk. Så 21 fisk.

Og i helgen ble ynglene spist opp.

Men du mener at 180 liter er for lite for det antallet jeg beskrev dersom en kun tenker kun de og ikke yngler.?

Og ja, det er nok , som du sier, best med bare hunner eller hanner for å unngå yngler i fremtiden.
MEn som jeg altså lurte på, se bort i fra yngler, ta utgangspunkt i at det er bare hanner/hunner..
Det blir for meget fisk med 180 liter?
Hmm, i rent antall syns jeg ikke det er så mange. Hvis man ser bort ifra yngel og slikt.

Vet ikke helt hvor store dverg guramier blir eller hva de krever, ikke husker jeg helt størrelse på molly heller.. men 10 (små) stimfisk og en gjeng guppy/molly er vel ikke så mye i 180 liter?

Personlig ville jeg heller valgt enten flere hannguppier istede for stimfisk, eller bare hatt stimfisk og ikke guppy. Det blir plass til flere fisk om man heller kutter ned på antall arter.

For eks har jeg en 160 liter med rundt 20 - 30 dronningrasbora. Hadde jeg hatt to, tre arter til ville jeg nok ikke hatt så mange dronningrasbora, men fordi de er alene i karet, så kunne det nok vært enda flere tilogmed.

Hva om å kanskje stryke molly fra lista (og heller ha mer guppy/stimfisk?)? Skal ikke de ha litt brakkvann helst uansett?
Hmm. jo det står både ferskvann og brakkvann under Molly.
Nå har ikke jeg hjerte til å bare levere/selge fra meg de tre Mollyene jeg da.
Også angrer jeg faktisk litt på stimfisken jeg kjøpte meg. Så da bare beholder jeg de jeg har nå og ikke legger noe til, også får jeg se hva jeg gjør etter hvert.
Dersom det er sånn at Mollier ikke har det så bra dersom det ikke er noe brakkvann sammen med ferskvann, så får jeg bare kutte dem ut den dagen de går bort.

Guppier skal jeg absolutt fortsette å ha i alle fall..Takk for svar begge to
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap