Mollier og farger og hva som er korrekt

Altså, har tre black molly. En hann og to hunner. FOr meg ser det ut til at jeg bør skaffe meg fler hunner da han plager de to meget.
MEn jeg ønsker også hvit molly i tillegg. De i dyrebutikken sa sist at jeg ikke kunne plukke en av hver farge, men måtte for eks ha tre black molly, tre hvite og eventuelt tre gule.

Nå ønsker jeg en til to black molly til,, hunner, samt tre hvite mollyer, som er en hann og to hunner.

Kan jeg dette? Eller har det egentlig ikke noe å si hvilken farge man tar da de i tanken uansett vil mingle med hverandre?

Hva foreslår dere?
Av det jeg skjønner så gjør det ingenting å mixe disse, men fargene på ynglene kommer helt ann på foreldrene og genene dems. Regner med at den sorte er dominate så avkomme kan bli sorte, men bærer av fargen som ikke er sort. Om du googler dette på engelsk kan du jo lese deg opp til andres erfaringer og evt farger.
Jeg prøvde bare å sjekke ut og det kom masse info opp da jeg søkte på breeding molly mixing colors.

Om du skal prøve deg på oppdrett eller selge/gi bort yngler anbefaler jeg deg og ikke kjøpe begge kjønn fra samme butikk, men hannene ett sted og huene ett annet. Grunnen er at det er mange søsken i samme kar og da vil familie båndene ligge litt for nært.
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap