Skadet kampfisk?

Hei, jeg er ny i gamet og har hatt fisk i 2 uker.
Ser kampfisken min har en klump på den ene siden å finne på den andre siden( legger til bilde)

Lurer bare på om fisken kan være skadet eller om d skal være sånn? Spiser mat når jeg fòrer og virker ikke skadet.
fisken er kjøpt i dyrebutikk

Mvh joachim
Kan være der finnen engang satt, en stump liksom? Har den ikke finne på den siden så heller jeg mot det..
Axeria
Kan være der finnen engang satt, en stump liksom? Har den ikke finne på den siden så heller jeg mot det..


Virker som det er en stump ja, beveger seg akkuratt som en finne når den svømmer.
Får satse på at den ikke bærer noe preg av det og at det er en stund siden det skjedde. :/
Har den hatt det siden du kjøpte den eller har det kommet/blitt verre siden du fikk den? Fisken er litt langt unna, men jeg syns det ser ut som sopp.

Hvor ofte og hvor mye skifter du vann pr uke?
Hvor gode er filtreringen?
Har du andre fisker som kan ha angrepet den og det har gått sopp i såret?
Cathy
Har den hatt det siden du kjøpte den eller har det kommet/blitt verre siden du fikk den? Fisken er litt langt unna, men jeg syns det ser ut som sopp. Hvor ofte og hvor mye skifter du vann pr uke? Hvor gode er filtreringen? Har du andre fisker som kan ha angrepet den og det har gått sopp i såret?


Har ikke sett det før igår, shifter vann 1 gang pr uke og da ca 20-30%
Skal være god filtrering og ph og nitritt er helt ok.
fiskene jeg har er: 7neontetra, 2guppy, 2scalare, 2ancistrus, 1kampfisk
Har ikke sett noen angripe og alle ser ut til og være "venner"

Edit: 180L akvariumt så det er stor plass til alle
Kampfiskene kan være noen "bøller", så fisk med slør som Guppy, scalare og svært fargerike fisker som feks neontetra kan hisse han på seg. Hvordan er kampfisken din rundt disse. Om den "blåser" seg ofte opp, så er det tegn på at den er terretoriell. Så det kan fort være en skade etter en slosskamp..
Kampfiskene kan være veldig vanskelig å ha sammen med andre fisk, de varierer veldig i gemytt. Jeg har hatt flere hanner og alle de har vært svært ulike. Noen er roligere, mens feks. ene jeg hadde jaget tilogme på ancistrusen..
Lisbeth S
Kampfiskene kan være noen "bøller", så fisk med slør som Guppy, scalare og svært fargerike fisker som feks neontetra kan hisse han på seg. Hvordan er kampfisken din rundt disse. Om den "blåser" seg ofte opp, så er det tegn på at den er terretoriell. Så det kan fort være en skade etter en slosskamp.. Kampfiskene kan være veldig vanskelig å ha sammen med andre fisk, de varierer veldig i gemytt. Jeg har hatt flere hanner og alle de har vært svært ulike. Noen er roligere, mens feks. ene jeg hadde jaget tilogme på ancistrusen..


Hmm, jeg har hatt den i en uke nå og virker helt rolig. Isåfall så må den være bøllite om natten når lyset slås av. Svømmer helt rolig å bare utforsker ting, di 2 scalarene holder seg i nærheten hele tiden også.
De blir gjerne tøffere når de blir mer vant til omgivelsene.
Håper jeg ikke høres for negativ ut, men jeg tror du vil få problemer med å ha kampfisken sammen med de andre fiskene du har.. Men håper jeg tar feil.
Har ikke erfaring med andre fisker enn neontetra og sugeknottene sammen med kampfisk og hos meg har det gått bare bra, men har lest om flere som har hatt problemer med kampfisk og guppyer.
Mine 15 hann kampfisker har ganske rolig gemytt mot andre fisker, men nå har jeg aldri satt dem sammen med andre fisker med lange slør.

Uansett er det greit å ta noen extra vannbytter fremover og se det ann om det blir verre så må du medisinere. Esha 2000 har jeg gode erfaringer med og den ødelegger ikke bakterie kulturen heller.
Det er også lurt å ha en del flyteplanter for kampfisker liker litt dunkel belysning samt å hvile mellom det. Catappa blad har også en god effekt mot infeksjon, men jeg ville ikke brukt det som medisin.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap