Belysning når en er på ferie

Og da kommer jeg med atter en tråd.
Vi skal være borte i tre uker i juli. Skal skaffe mat automat. Men hva med belysning?
Hva kalles det en kan få kjøpt slik at lyset kan slukkes av og på automatisk?
BjørnO
Timer kalles det [URLBLOCK1]

Ah, takk
Hva slags fisk har du. Jeg personlig mater ikke i de ukene jeg er borte på ferie.
De aller fleste fiskene tåler tre uker uten mat og lys. Senk gjerne temperaturen i karrer også, da senkes også behovet for mat.
Jan Gundersen
Hva slags fisk har du. Jeg personlig mater ikke i de ukene jeg er borte på ferie. De aller fleste fiskene tåler tre uker uten mat og lys. Senk gjerne temperaturen i karrer også, da senkes også behovet for mat.

Jeg har Guppy, Molly. Stimfisk neontetra og Dverguarmmi.

Ja, jeg har lest det at de kan være uten mat i tre uker. Og takk for råd vedrørende temperatur og belysning.

Jeg bare tenker at fiskene klarer seg, men det betyr jo ikke at de har det bra...kanskje..Så tenkte at foringsautomaten kan stilles slik at de får mat hver andre eller tredje dag de tre ukene vi skal være borte.
Hvis du har tenkt å bruke fiskemater, vil jeg anbefale deg å teste denne grundig før du reiser. Vi snakker om veldig små mengder mat, noe som krever ekstrem presisjon av en automat. Ikke sjelden har folk kommet hjem til døde fisk, fordi materen har dumpet oppi for mye. Dette har så resultert i en gedigen ammoniakk- og nitritt-topp som filteret ikke klarer å fjerne fort nok. Test også hvordan materen oppfører seg når den er i operativ modus og strømmen går...hender jo vi har tordenvær i sommerferien.
SilverShaded
Hvis du har tenkt å bruke fiskemater, vil jeg anbefale deg å teste denne [I]grundig[/I] før du reiser. Vi snakker om veldig små mengder mat, noe som krever ekstrem presisjon av en automat. Ikke sjelden har folk kommet hjem til døde fisk, fordi materen har dumpet oppi for mye. Dette har så resultert i en gedigen ammoniakk- og nitritt-topp som filteret ikke klarer å fjerne fort nok. Test også hvordan materen oppfører seg når den er i operativ modus og strømmen går...hender jo vi har tordenvær i sommerferien.

Takk for et godt råd
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap