Hjelp, pumpen min ble ødelagt

Idag for noen minutter siden sa pumpa mi poff og sluttet å virke. Jeg har et 125L stort akvarie med noen planter og diverse fisker. Neontetra, 2 maller,guppyer.

Det jeg lurer på er, hvor lenge klarer jeg meg uten pumpe? Jeg vil ikke at noen av fiskene skal dø, men hvis det ikke er noe stor fare så kan jeg vente til mandag med og få tak i en ny pumpe.


Inaktiv bruker
Uten filter som er innkjørt vil giftstoffene hope seg opp i vannet og fisken vil mistrives i bestefall og verste fall vil de dø av giftstoffene i vannet.
Vi snakker her om nitritt, nitrat, ammoniakk osv.
Det kan hjelpe noe om du foretar vannbytter flere ganger hver dag frem til du får nytt filter som fungerer.
Ulempen er at filterbakteriene du nå har i filteret vil dø når det ikke er sirkulasjon og du må starte det hele på nytt.
Takk for svar. kommer til å bytte vann frem til akvariet er innkjørt igjen, får vel bare håpe på det beste . Har du noen anbefalinger angående pumper? jeg hadde bioflow 400.
Inaktiv bruker
Jeg ville satset på et eksternt Eheim, eller hvis du vil ha et internt filter ville jeg valgt Eheim Biopower eller PowerLine. Har selv hatt Biopower og vær fornøyd med det, men det kan ikke sammenlignes med et eksternt filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap