- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Buet glass?
Buet glass?
Jeg vil gjerne ha et Juwel Vision akvarium, men har hørt flere si at buet glass ikke er å anbefale. Senest i dag snakket jeg med en som sa at det var noe feil med buet glass, men han kunne ikke helt huske hva det var...
Er det noen som kan komme med noen fordeler og ulemper hva buet glass angår?
Hvorfor skal man velge det til fordel for vanlig glass, evt hvorfor skal man unngå buet?
Jeg syns jo egentlig at buet glass er veldig dekorativt og det gir en fin dybde i akvariet, men jeg blir litt usikker når andre har dårlig erfaring med det...
Er det noen som kan komme med noen fordeler og ulemper hva buet glass angår?
Hvorfor skal man velge det til fordel for vanlig glass, evt hvorfor skal man unngå buet?
Jeg syns jo egentlig at buet glass er veldig dekorativt og det gir en fin dybde i akvariet, men jeg blir litt usikker når andre har dårlig erfaring med det...
Postet 21.05.14 kl 15:11
Postet 21.05.14 kl 15:43
Postet 21.05.14 kl 15:49
Postet 21.05.14 kl 16:26
Tror det er smak og behag? Jeg syntes det var penest med buet front når jeg kjøpte mitt første akvarie, når jeg senere kjøpte et akvarie til uten bue begynte jeg å irritere meg over det jeg hadde med bue.. Nå skal de sies at jeg hadde et hjørneakvarie med veldig buet glass, mulig det du ser på ikke er like mye bue på?
Min mening er hvertfall at akvariene med buet glass er penest å se på og fiskene i akvarier uten buet glass er finest å se på
Min mening er hvertfall at akvariene med buet glass er penest å se på og fiskene i akvarier uten buet glass er finest å se på
Postet 21.05.14 kl 16:42
Postet 21.05.14 kl 17:21
Postet 21.05.14 kl 18:13
Postet 21.05.14 kl 18:49
Ja, det er veldig fint, men det er litt uvant for meg.
Jeg er vant til en svart ramme, og har overhode ingen erfaring med hvit. Men det er jo ikke dermed sagt at hvit ramme ikke er helt fantastisk. Eneste jeg er redd for er at det hvite møbelet vil ta fokus vekk fra fiskene... Er jeg helt på viddene med den tanken?
Jeg er vant til en svart ramme, og har overhode ingen erfaring med hvit. Men det er jo ikke dermed sagt at hvit ramme ikke er helt fantastisk. Eneste jeg er redd for er at det hvite møbelet vil ta fokus vekk fra fiskene... Er jeg helt på viddene med den tanken?
Postet 21.05.14 kl 19:06
Postet 21.05.14 kl 20:02
Den opprinnelige planen var rådasand, et par med blå acara, to bulldogmaller og en stim med kobbertetra. Egentlig ville jeg ha kongotetra også, men jeg tror ikke det blir plass til en bra nok stim.
Planter har jeg ikke tenkt så mye på annet enn at jeg vil ha en god del, det skal være godt beplantet siden jeg ikke vil ha bakgrunn med det første.
Jeg prøvde å Google hvit Rio, men fikk bare opp "reklamebilder", men jeg får utvide søket litt og se hvordan det tar seg ut
Planter har jeg ikke tenkt så mye på annet enn at jeg vil ha en god del, det skal være godt beplantet siden jeg ikke vil ha bakgrunn med det første.
Jeg prøvde å Google hvit Rio, men fikk bare opp "reklamebilder", men jeg får utvide søket litt og se hvordan det tar seg ut
Postet 21.05.14 kl 20:43
Postet 21.05.14 kl 20:49
Postet 21.05.14 kl 21:13