Corydoras gold laser yngel i voksenkar

Inaktiv bruker
Har sju voksne gående i en 60-liters, Fluval U3 filter. Ga litt ekstra snaddermat pluss vannbytte før 17.mai helga. Karet er overbeplantet så skulle rydde litt opp igår og til min store overraskelse var det en drøss med egg gjemt bort bak javamosen. Fikk lirket av ca ti av glasset og over i fødekasse men mange har hadde allerede klekket og resten tør jeg ikke røre for det er rett før så er redd før å ødelegge eggsekken.
Så spørsmålet mitt er egentlig om småtassene som suser rundt i karet har noen som helst mulighet til å overleve blant foreldrene og hva jeg kan gjøre for å bedre sjansene? Har laget noen 'sikre' områder for dem hvor ikke de voksne kommer til hvor de kan smette unna, foret de voksne i andre enden litt mer enn vanlig og bytter 1-2 liter av og til (ca. 10% pr døgn) av den grunn. Kom litt som julekvelden dette her gitt..
Jeg har en gruppe green laser som går i en 63L. Der er det minst 10 yngler av forskjellig størrelse som har klart seg. Har litt planter og røtter i karet, og passer på og fore med noe smått også (mikromark, artemia).
Inaktiv bruker
supert - da krysser jeg fingre!
Inaktiv bruker
Det gikk veldig bra - er vel 18-20 småtasser som suser rundt her nå etter to egg-legginger med ikke så mange egg. Ble bare noen få fra den siste heldigvis, begynner å bli litt bekymret for plassmangel. Fant porøse keramikkringer som fungerer supert som gjemmesteder og matfat for de minste.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap