Kampfisk...alene eller ikke?

Jeg har kjøpt min første fisk som voksen og havnet på en kampfiskhann. Det har blitt en fisk jeg liker godt og som viser tegn på trivsel(lagde skumrede etter 1 uke) og som gjerne følger meg med øynene fra akvariumet Det høres nok teit ut...men denne fisken er jeg skikkelig fan av. Siden det er det eneste kjæledyret mitt så får den mye oppmerksomhet fra meg Men....blir den ensom? Den bor i et 60l akvarium alene. Jeg vil ikke under noen omstendighet utsette den for fisker som kan skade den...men jeg lurer på å få litt mer liv i akvariumet. Han er en flott fisk som ofte viser frem sin prakt. Jeg liker maller... kan dere tipse meg? Ta med i beregningen at jeg jobber opptil 4 døgn av gangen så de må tåle feriemat relativt ofte...
Feriemat er stort sett bare lureri. Det forurenser vannet, og har liten eller ingen næringsverdi for fisken. Om du er ofte bortreist, anbefaler jeg deg å investere i en fôrautomat, noe ala denne:
[External Image]
Har sett på de...men hvordan får jeg festet den under lokket??
Jeg har hatt kampfisk både med neontetra, l-maller, pygme corydoras og moskito rasboras uten å hatt noe problem med det. Mine hanner har vært ganske rolige av seg mot andre arter så jeg kan bare snakke utifra mine erfaringer.

At en kampfisk bygger skumrede betyr ikke at den trives.

Hva mater du kampfisken med?
Kan absolutt anbefale pellets til kampfisk(labyrintfisk), frosne sorte mygglarver og artemia.
Variert kosthold er veldig viktig både for trivsel og helse.
Edelstein
Har sett på de...men hvordan får jeg festet den under lokket??

Du må plassere den oppå lokket, ellers blir fôret fuktig og klumper seg sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap