Hvem passer sammen?

Hei, har et 60L akvarie. Jeg har ikke så veldi mange fisker på grunn av nylig sykdom. Har to guppyer, to dverddrager, en sneilespiser(praktbotia), en kampfisk og to algespisere(ancistrus). Så lurte jeg på til tips av andre fisketyper jeg kan ha i lamme disse som passer til vannverdiene? Helst noen som ikke er så krevende å ta vare på. Og noen som liker seg oppe i akvariet og noen nede.
Praktbotian bør du absolutt selge eller gi bort ettersom dette er en stim fisk som kan bli opp til 40cm lang så 60l er altfor lite for disse. Du burde søke opp på fiskene du allerede har og finne ut hva som passer i ett såpass lite akvarium eller ikke.

Guppyer formerer seg utrolig fort om du har ett av hvert kjønn og det er mange som har dårlig erfaring med kampfisk og guppy så følg extra nøye med disse så dem ikke skader hverandre.

Finn en art du bare må ha og og som passer til akvarium str og vannverdiene dine og bygg opp beboerne utifra det. Det finnes en fiskebasen inne på kunnskap her som du kan skrive inn både vannverdier og akv. str så kommer det opp fisker som passer til din str og verdier.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap